!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Raymond159
6

  • Type Alfa: 159 1.750TBi
  • *
    - Startende Alfist
Standaard radio vervangen, blikkerig geluid
« Gepost op: 7 september 2024, 10:35:21 »
Hoi allen, ik heb zojuist de standaard radio vervangen door een Pioneer dubbel din exemplaar. Helaas mis ik alle bas nu. Kan het zijn dat deze een subwoofer heeft die niet langer aangestuurd wordt? Of zitten er ergens filters oid. Het geluid met de standaard radio vind ik goed genoeg maar het moet natuurlijk niet slechter worden. Als er een subwoofer of versterker in zit… waar vind ik die (159 SW TBI)
*

wardog
87

  • Type Alfa: 159 1750TBI Ti
  • **
    - Junior Alfist
Re: Standaard radio vervangen, blikkerig geluid
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2024, 11:37:08 »
Als je een Bose geluidssysteem hebt zit de sub woofer links (bestuurderskant) achter in de kofferbak. Je kan daar een klepje verwijderen en dan zie je hem. Volgens mij zit daar het versterker gedeelte ook.
De moet idd aangestuurd worden om aan en uit te gaan.
Bij mij was het probleem juist dat mijn radio hem aanzette maar nooit uit dus na 3 dagen stil staan accu leeg.
Ik heb toen de draad op gezocht voor het aansturen van de sub/versterker. en deze aangesloten op een stroomdraad die aan en uitgaat met het contactslot.
Mijn radio had volledig canbus compatibel moeten zijn volgens fabrikant maar dat was deze dus op dat gebied niet.
Alles werkt, stuurwiel bediening, achteruitrij camera etc. behalve de sub/versterker aansturing.
Ik ben heel erg lang bezig geweest om er achter te komen dat het daar dus mis ging bij mij.

Maar gebruik de zoek functie hier er zijn namelijk best wel wat topics over.
Vorige liefdes:
33 1.5 Ti bj86, 33 1.7 QV bj89, 33 1.7IE sw, 33 1.7 QV 16v, 75 2.0ts, 75 3.0,
155 1.8 ts, 155 1.8 turbo wide body, 156 1.8ts sw (2x)
156 1.9 jtd sw
*

Raymond159
6

  • Type Alfa: 159 1.750TBi
  • *
    - Startende Alfist
Re: Standaard radio vervangen, blikkerig geluid
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2024, 11:42:28 »
Zover mij bekend heb ik geen Bose systeem.. Althans, er staat nergens Bose vermeld. Maar op de originele unit klinkt het geluid extreem veel voller dan op de Pioneer. De reden dat ik een Pioneer kocht was juist omdat ik daarmee goede ervaringen had in het verleden. Ik kan de Equalizer instellingen aanpassen maar dat levert geen verbetering op.
*

wardog
87

  • Type Alfa: 159 1750TBI Ti
  • **
    - Junior Alfist
Re: Standaard radio vervangen, blikkerig geluid
« Reactie #3 Gepost op: 7 september 2024, 13:23:29 »
Als je nergens bose ziet zal je het waarschijnlijk ook niet hebben. De bose naam is op diversen plaatsen duidelijk te zien.
Ik hoop dat er een versterker in de pioneer zit. Soms kan je die in de menu opties ergens aan en uit zetten. Naar een losse versterker wil je namelijk geen versterkt geluid sturen.
Ik heb die functie namelijk of hij in eigen of losse versterker modus moet staan.
Nog eens goed de handleiding door lezen lijkt mij.
Vorige liefdes:
33 1.5 Ti bj86, 33 1.7 QV bj89, 33 1.7IE sw, 33 1.7 QV 16v, 75 2.0ts, 75 3.0,
155 1.8 ts, 155 1.8 turbo wide body, 156 1.8ts sw (2x)
156 1.9 jtd sw