!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

__1337__
418

• Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
    - Senior Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #45 Gepost op: 20 januari 2013, 13:44:41 »
op hoeveel pk/Nm kwam die QV uit?
Volgens mij 223 PK's.

Waarom gebruik je geen photobucket voor de foto's? :)
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

jordi_alfa_156
73

• Type Alfa: Alfa 156 SW
  • **
    - Junior Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #46 Gepost op: 20 januari 2013, 13:53:42 »
op hoeveel pk/Nm kwam die QV uit?
Volgens mij 223 PK's.

Waarom gebruik je geen photobucket voor de foto's? :)
Ja dacht ook zoiets.

Het nadeel waren zijn banden omdat het zeer zachte winterbanden waren en enorm plakte aan de rollenbank.
« Reactie #47 Gepost op: 20 januari 2013, 13:56:23 »
Kortom, de GTA had te weinig tractie, de QV te veel  ;D
*

jordi_alfa_156
73

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #48 Gepost op: 20 januari 2013, 14:00:47 »
Kortom, de GTA had te weinig tractie, de QV te veel  ;D

En wat hebben we geleerd gisteren?

Iets andere banden voor de QV
Dringende inspectie nodig aan de GTA

En zulke meetings moeten er veel meer komen ;D
*

corsa54
564

• Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
    - Super Alfist
« Reactie #49 Gepost op: 20 januari 2013, 14:39:11 »
Frank, Harold, Ton en Ronald, bedankt voor de leuke middag!! Wat een opkomst!!

Leuk om de verhalen te horen, al zat er voor mij minder nieuws bij, dan voor velen.
Misschien aardig om iets meer over het toch wel unieke Houten te vertellen, want weinig mensen kennen het, al was het recentelijk voorpaginanieuws, dankzij een illegaal housefeest en een stelletje koeien in de “stadsgracht”.

In 1981 kocht ik mijn eerste AlfaSud Sprint van Fred van Lingen in mijn toenmalige woonplaats Haarlem. Bij een bezoekje aan de “hoofdvestiging” in Houten, viel het op, dat er bij het dorp als gekken werd gebouwd. Houten was echt een boerendorp met ca. 6000 inwoners, twee kerken, twee kroegen, een Shellstation en de Alfa Romeo garage.
Dat bedrijf aan de Herenweg middenin het dorp was echt wonderlijk, met de werkplaats in de kelder en het onderdelenmagazijn op “half-hoog”. Het achterste deel van de werkplaats was “verboden gebied”, want daar werden de Savali motoren gemaakt en dat was “geheim”. Grappig is het verhaal, dat de monteurs eens binnen één dag een 3,5 liter V6 in de 164 van de plaatselijke tandarts moesten lepelen. Moeder-de-vrouw mocht van niets weten en dacht, dat de auto voor een standaard servicebeurt naar de garage was. De showroom was inderdaad aan de overkant van de weg, zodat regelmatig moest worden overgestoken. Een echt probleem was dat niet, omdat er in die tijd, behalve de klanten van Sam, per week zo’n twaalf auto’s en een kar met paard over de Herenweg reden.
Het bedrijf is inmiddels verdwenen (evenals het Shellstation) en er staan nu een paar villa’s op de plek.

Op bezoek bij vrienden in Utrecht zagen we bouwtekeningen van een huis, dat helemaal onze smaak was. Toen bleek, dat er van de 24 te bouwen huizen nog twee te koop waren, was het besluit om “Houtenaar” te worden snel genomen.

Houten telt nu bijna 50.000 inwoners en heeft behalve in het (nieuwe) centrum en het Van Der Valk hotel geen hoogbouw. Alle woningen staan binnen de rondweg, die om Houten heenloopt, een aantal bedrijventerreinen erbuiten. Houten bestaat uit een groot aantal wijkjes van 6 tot 10 straten. Met de auto kun je niet van wijk naar wijk rijden, maar je moet telkens terug naar de rondweg. Dit maakt de wijken rustig en verkeersveilig. Met de fiets kun je wel overal komen en Houten is een paar jaar terug dan ook uitgeroepen tot “Wereldfietsstad”. Een adres in Houten is zonder TomTom gemakkelijk te vinden, als je de systematiek kent. De naam van de “inprikker” van elke wijk aan de rondweg is de uitgang van alle straatnamen in die wijk. Daarnaast hebben de namen een bepaald thema. Zo kom je via “De Haag” bij de Sijsjeshaag, Lijsterhaag, Koolmeeshaag enz. en via “De Borch” in de Ridderborch, Valkenierborch en Troubadourborch. Nooit meer dan tien straten, dus niet lang zoeken.
Nog iets unieks in Houten zijn de biezenvelden buiten de rondweg. Overstort van het riool wordt hier op natuurlijke wijze gezuiverd. Bij de aanleg van het tweede biezenveld, was de plaatselijke ijsclub er als de kippen bij en werd de voor het veld benodigde waterreservoir aangelegd in de vorm van een 400-meter baan.
*

ExTaxi
868

• Type Alfa: Mazda 3 2.2d
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
« Reactie #50 Gepost op: 20 januari 2013, 15:16:09 »
tot zover Corsa54 als promotor van de gemeente Houten :-) Ik ben je toch nog vergeten aan te spreken want we komen elkaar nog wel eens tegen op de rondweg in Houten (NBB in kenteken).
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

__1337__
418

- Senior Alfist
« Reactie #51 Gepost op: 20 januari 2013, 15:20:26 »
Ik ben ook dagelijks te spotten in Houten, mijn werk zit op de Molenzoom  :).
*

opa-iMac
175

• Type Alfa: Alfa Giulietta QV
    - Alfist
« Reactie #52 Gepost op: 20 januari 2013, 16:42:40 »
Beste Alfa liefhebbers,

Ik las dat mijn winterbanden niet de juiste waren voor mijn QV. Ik twijfel daaraan. Het is namelijk heel moeilijk om goede winterbanden te krijgen voor deze velgmaat namelijk 18 inch.
Sommige merken welke het beste uit de verschillende testen komen hebben deze maat niet eens.
De banden welke er nu op zitten komen in de top 5 van beste winterbanden. Merk Dunlop SP Winter Sport 4D.
Ik heb echt heel veel testen gelezen om tot deze keus te komen.
Ik vond de gemeten 223 pk wel voldoende.
Wanneer je de site van SaVali bekijkt dan lees je dan de gemiddelde QV niet verder komt dan 225 pk.
Alfa Giulietta QV, SAVALI, Bianco Ghiaccio, rood leer, passagierstoel  hoogte verstelbaar, zonnedak, lendesteunverstelling elektrisch bediend,  Bose Hifi, 18LMF Turbina Titanio, Pack Premium Plus, TomTom  voorbereiding, instaplijsten aluminium met logo, verwarmbare  voorstoelen, diffuser
*

__1337__
418

- Senior Alfist
« Reactie #53 Gepost op: 20 januari 2013, 17:57:02 »
Beste Alfa liefhebbers,

Ik las dat mijn winterbanden niet de juiste waren voor mijn QV. Ik twijfel daaraan. Het is namelijk heel moeilijk om goede winterbanden te krijgen voor deze velgmaat namelijk 18 inch.
Sommige merken welke het beste uit de verschillende testen komen hebben deze maat niet eens.
De banden welke er nu op zitten komen in de top 5 van beste winterbanden. Merk Dunlop SP Winter Sport 4D.
Ik heb echt heel veel testen gelezen om tot deze keus te komen.
Ik vond de gemeten 223 pk wel voldoende.
Wanneer je de site van SaVali bekijkt dan lees je dan de gemiddelde QV niet verder komt dan 225 pk.
Ik wou net zeggen, helemaal prima toch! Scheelt maar 2 pk.... en liever goede winterbanden dan glibberen op gladde zomersloffen. Lijkt mij de juiste instelling  :)
« Reactie #54 Gepost op: 20 januari 2013, 18:37:13 »
Euh, volgens mij ging het erom dat je winterbanden iets minder geschikt waren voor de rollenbank, niet voor op de weg natuurlijk. Heeft Ronald geen correctie toegevoegd om het gebruik van winterbanden te compenseren voor de bank?
*

ExTaxi
868

• Type Alfa: Mazda 3 2.2d
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
« Reactie #55 Gepost op: 20 januari 2013, 19:02:43 »
De QV staat er om bekend dat deze standaard zijn vermogen (op papier) niet waarmaakt, dus ik vind 223 helemaal niet slecht.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

Sonador
158

• Type Alfa: Alfa Romeo 156 SW 2002
    - Alfist
« Reactie #56 Gepost op: 20 januari 2013, 19:06:01 »
Euh, volgens mij ging het erom dat je winterbanden iets minder geschikt waren voor de rollenbank, niet voor op de weg natuurlijk. Heeft Ronald geen correctie toegevoegd om het gebruik van winterbanden te compenseren voor de bank?

Jep zo is het precies, sommige kunnen niet zo goed "luisteren" geloof ik?

Winterbanden zijn zeer zacht, daardoor leveren ze goede grip in de sneeuw.
Maar om vermogen te meten is het natuurlijk minder goed!

Hij heeft daar rekening mee gehouden in de berekening, en kwam toen op 223pk uit 
*

opa-iMac
175

• Type Alfa: Alfa Giulietta QV
    - Alfist
« Reactie #57 Gepost op: 20 januari 2013, 19:26:31 »
Ik heb het verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb wel goed geluisterd naar zijn uitleg.
Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd voor een afspraak voor het tunen.
Ik zal het t.z.t. wel even vragen hoeveel het zou schelen met zomerbanden.
 :)
Alfa Giulietta QV, SAVALI, Bianco Ghiaccio, rood leer, passagierstoel  hoogte verstelbaar, zonnedak, lendesteunverstelling elektrisch bediend,  Bose Hifi, 18LMF Turbina Titanio, Pack Premium Plus, TomTom  voorbereiding, instaplijsten aluminium met logo, verwarmbare  voorstoelen, diffuser
*

Sonador
158

• Type Alfa: Alfa Romeo 156 SW 2002
    - Alfist
« Reactie #58 Gepost op: 20 januari 2013, 20:48:07 »
Ik heb het verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb wel goed geluisterd naar zijn uitleg.

Prachtige Giulietta heb je, onwij mooie uitvoering.
Heb je nog veel kwijl van de auto moeten vegen?

;D
*

jordi_alfa_156
73

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #59 Gepost op: 20 januari 2013, 21:32:42 »
Top dat je al een afspraak hebt gemaakt, stond toch ook wel te kwijlen op je QV hoor  :)