!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

opa-iMac
175

• Type Alfa: Alfa Giulietta QV
    - Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #75 Gepost op: 30 januari 2013, 14:01:43 »
Beste Alfa liefhebbers,

Ben vanmorgen naar Savali geweest in Houten. Werd enthousiast ontvangen door Ronald. Ik was er een half uur te vroeg zodat hij mij nog even een rondleiding heeft gegeven in de garage. Ik had er tijdens de meeting op 19 januari helaas niet genoeg tijd voor. Er staan prachtige nieuwe Alfa's en hele oude Alfa's bij Vireo. Je hebt echt het Alfa gevoel. Ronald is even met de auto bezig geweest. Vervolgens heeft hij weer een rollenbanktest gedaan. Tijdens de meeting kwam er 223 pk uit en nu maar liefst 253 pk. Het ging mij niet eens om de toename van het aantal pk's maar meer om de gasrespons.
Na het tunen heeft hij eerst een stukje gereden, wat een power, echt niet normaal
Alfa Giulietta QV, SAVALI, Bianco Ghiaccio, rood leer, passagierstoel  hoogte verstelbaar, zonnedak, lendesteunverstelling elektrisch bediend,  Bose Hifi, 18LMF Turbina Titanio, Pack Premium Plus, TomTom  voorbereiding, instaplijsten aluminium met logo, verwarmbare  voorstoelen, diffuser
*

jordi_alfa_156
73

• Type Alfa: Alfa 156 SW
  • **
    - Junior Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #76 Gepost op: 30 januari 2013, 19:22:23 »
Beste Alfa liefhebbers,

Ben vanmorgen naar Savali geweest in Houten. Werd enthousiast ontvangen door Ronald. Ik was er een half uur te vroeg zodat hij mij nog even een rondleiding heeft gegeven in de garage. Ik er had tijdens de meeting op 19 januari helaas niet genoeg tijd voor. Er staan prachtige nieuwe Alfa's en hele oude Alfa's bij Vireo. Je hebt echt het Alfa gevoel. Ronald is even met de auto bezig geweest. Vervolgens heeft hij weer een rollenbanktest gedaan. Tijdens de meeting kwam er 223 pk uit en nu maar liefst 253 pk. Het ging mij niet eens om de toename van het aantal pk's maar meer om de gasrespons.
Na het tunen heeft hij eerst een stukje gereden, wat een power, echt niet normaal
*

damitch300
3.882

• Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
    - Super Alfist
« Reactie #77 Gepost op: 30 januari 2013, 19:27:11 »
Ik wil mijn Alfa zodat hij ook naar Ronald kan :( Waarom duurt het zo lang tot het februari is.

Klinkt goed over Houten. Toen ik daar was voor een testrit werd mij meteen ook alles uitgelegd over de auto. Top!
Zelfs Audi doet dat niet.

Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Harold
5.210

• Type Alfa: Alfa Romeo 156
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
« Reactie #78 Gepost op: 30 januari 2013, 19:59:25 »
Klinkt goed Marco !... Mooi dat je tevreden bent met het resultaat en de service.. :)
*

corsa54
564

• Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
    - Super Alfist
« Reactie #79 Gepost op: 30 januari 2013, 21:10:38 »
TOP Marco!
Ik beaam het volledig. Mijn meisje heeft de "Ronald-kuur" inmiddels een maand of vijf geleden gehad, maar ik ga nog elke dag uit mijn dak, als ik gas geef.
Afgelopen maandag even een probleem. Terug van de kaakchirurg, na het inboren van een paar implantaten was de niet te onderdrukken grijns van oor tot oor uiterst pijnlijk  ;D ;D
« Reactie #80 Gepost op: 30 januari 2013, 21:18:09 »
Mooi Marco  O0 O0
*

jordi_alfa_156
73

• Type Alfa: Alfa 156 SW
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #81 Gepost op: 30 januari 2013, 23:13:42 »
Moest ik pakweg eens een grotere turbo zou steken of andere motorische modificaties waarbij de chip herschrijven nodig is ga ik ook wel zeker naar Savali hoor.

Dan laat ik Ronald lekker de squadra management herschrijven :)
« Reactie #82 Gepost op: 31 januari 2013, 08:44:55 »
Mooi resultaat, Marco!  8)

Moest ik pakweg eens een grotere turbo zou steken of andere motorische modificaties waarbij de chip herschrijven nodig is ga ik ook wel zeker naar Savali hoor.

Dan laat ik Ronald lekker de squadra management herschrijven :)

Squadra haalt gewoon dezelfde resultaten. Die van mij is bij squadra getuned en het scheelt 3 pk. Dat is ruimschoots binnen de marges van bijvoorbeeld het verschil tussen rollenbank en het temperatuurverschil op het moment van de meting. Dat die tuners elkaar onderling afzeiken is al erg genoeg. Ik ga daar niet aan mee doen.

Voor mij hebben ze evenveel kwaliteit.
*

Sonador
158

• Type Alfa: Alfa Romeo 156 SW 2002
    - Alfist
« Reactie #83 Gepost op: 31 januari 2013, 10:27:40 »
Dat vind ik ook PappaLeo, maar eigenlijk is het ook wel weer een compliment voor Squadra dat zij hun egenlijk als de grote concurent zien   ;)
*

__1337__
418

• Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
    - Senior Alfist
« Reactie #84 Gepost op: 1 februari 2013, 19:57:59 »
Morgen ook op de rollenbank bij RV corse. Aan de hand van de uitkomst mag Ronald mij vertellen wat hij denkt te gaan verbeteren aan de huidige Squadra afstelling. Als de GTA 261 PK heeft dan laat ik het gewoon lekker zo  :).
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

Sonador
158

• Type Alfa: Alfa Romeo 156 SW 2002
    - Alfist
« Reactie #85 Gepost op: 1 februari 2013, 20:02:33 »
Het gaat niet zozeer om PK's, maar ook hoe deze vrij komen  ;)
Dat is erg interresant om me te "spelen"
*

__1337__
418

• Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
    - Senior Alfist
« Reactie #86 Gepost op: 1 februari 2013, 20:11:56 »
Dat is waar, maar ik verwacht niet dat de Savali kuur 'meer' gaat toevoegen dan de Squadrachip. Ik weet wel het verschil tussen gechipt en ongechipt, en dat merk je zeker bij een GTA!
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
« Reactie #87 Gepost op: 1 februari 2013, 21:50:00 »
Ja, maar dan toch vooral in gasrespons en het verleggen van de toerenbegrenzer.
*

ExTaxi
868

• Type Alfa: Mazda 3 2.2d
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
« Reactie #88 Gepost op: 2 februari 2013, 12:31:21 »
Ik was deze week nog even bij Vireo en heb Ton nog even bedankt en gecomplimenteerd over de leuke dag die we daar gehad hebben!
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

Jobo
1.821

• Type Alfa: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
    - Super Alfist
  • Luck is an attitude
    • http://www.urban-impressions.nl
« Reactie #89 Gepost op: 2 februari 2013, 21:50:11 »
De mijne moet herschreven worden na alle aanpassingen. Na volgende week is ze er helemaal klaar voor.
Ik heb een tuner gevonden in Duitsland die het voor mij wil gaan doen. Goedkoop is het niet (780 EUR), maar ik denk dat het de driveability alleen maar ten goede komt. Ze gaan er een dag mee testen, en ze vertelden me dat het na alle aanpassingen mogelijk is de auto te kietelen naar +/- 174 pk/ +/- 400 nm.
Koppelkromme van mij ligt momenteel ietsje verkeerd. Ik heb het vliegwiel en de koppeling verzwaard. Dat betekend dat hij bovenin bere sterk is geworden. Nadeel is dat het onderin niet klopt. Tot 3000 rpm gaat het prima, maar daarna krijg ik een dip tot 3700 rpm. Na de 3700 rpm gaat het weer door tot 4750-4900 rpm.
Bizar eigenlijk voor een diesel  ;D
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v projectdiesel.
Origineel: 115 pk/ 275 nm
Inmiddels: 172 pk/375 nm
Doel: 175 pk/415 nm

Urban Impressions Fotografie

Scuderia Macchina Sportiva (SMS Racing)