!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Ron
233

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #45 Gepost op: 12 juli 2024, 09:37:23 »
Ik vind de nieuwe junior op zich niet verkeerd smoelen. De prijs voor de Veloce is wel fors, voor wat je krijgt. Ik vraag me af of je hiermee de rationele autorijder in de Alfa krijgt. De Skoda Enyaq bijv. kost minder, heeft klap ruimte meer en ongeveer dezelfde range.  Mijn vrouw heeft een Enyaq en die bevalt haar erg goed. Een EV rijden moet binnen je gebruikerspatroon vallen, ze heeft 30km woon/werk per dag en dat is prima te doen. Heb je 150km per dag zou ik er nog eens over nadenken. Ook het laden is een dingetje als je van openbare laadpalen afhankelijk bent. Wij hebben eigen laadpunt icm berg zonnepanelen dan is het prima te doen. Maar dat is niet Alfa afhankelijk. Wat wel een dingetje is bij EV is het laden tot 100%. Dat wordt bij de Pon groep afgeraden en de Enyaq staat altijd op Max 80%. Dan hou je ook weer minder range over. Geen idee of dat bij de Junior ook zo is. Kia en Hyundai kunnen gewoon dagelijks tot 100% worden geladen. Scheelt toch wel wat range.

Wbt de Junior is het nmm jammer dat het geen RWD is. De Enyaq is wel RWD en dat vind ik persoonlijk net even lekkerder rijden dan FWD. Op het werk hebben we een aantal Cupra Born’s, ook RWD en die stuurt echt lekker strak, ook nog beter dan de Enyaq.  Ben een beetje bang dat de junior wbt prijs en product wat je krijgt een stukje te hoog in de markt staat met de Veloce. Ik snap dat je met de tijd mee moet als Alfa, maar een FWD, relatief compact voor bijna 50K is wel een klap geld in vergelijking met de andere EV’s in dat segment. Maar ik hoop dat het een knaller wordt, dan kan Alfa ook nog een mooie sport-sedan op de markt zetten.

Gr Ron
*

bekkie
2.804

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #46 Gepost op: 12 juli 2024, 12:34:34 »
Ik snap je punt wat betreft de prijs, die is écht wel aan de hoge kant.
Wel een beetje vreemd om een Skoda Enyaq te vergelijken met een Junior Veloce, dat is m.i. appels met peren vergelijken.
De Veloce heeft een hele andere doelgroep, namelijk diegene die graag in een elektrische auto wil rijden die zich wat betreft rij- en weggedrag onderscheidt van álle andere elektrische auto's in het B-segment. En dat dóet deze Veloce met volle overtuiging. Volgens de Duitse reviews die ik nu heb gezien, is deze Veloce veel beter dan al het andere wat er op de markt is in het B-segment. En dat is een hele knappe prestatie van Alfa Romeo.
Dat het rijbereik dan stukken minder is, is bijzaak. Het gaat puur om de rijbeleving, en dat zit wel snor.

Mijn overbuurman heeft overigens een Enyaq als lease-auto, en die heeft de ene storing na de andere. Hij wordt er moedeloos van. Binnenkort mag ie een andere uitzoeken, wordt in ieder geval geen Skoda of VW.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Ron
233

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #47 Gepost op: 12 juli 2024, 22:52:58 »
Ik weet het niet, er is een grote groep kopers op zoek naar fruit………. Niet zozeer naar een appel of een peer. Die kijken rationeel naar de ruimte achterin en de aanschaf van een vervoermiddel. Range is voor velen ook een breekpunt, ze willen met hun auto op vakantie en zijn afhankelijk van een openbare laadpaal. Die kijken dus of ze met twee keer per week zoeken naar een laadplek naar hun werk kunnen ipv 4 keer. Ik vind de junior er leuk uitzien, maar de Cupra Born VZ ook. Die heeft een 77kw accu dus wat meer range en RWD. Ik hoop van harte dat Alfa een verkoop klapper heeft met de Junior, kunnen ze goed gebruiken.
En wat betreft de Enyaq, die van mijn vrouw is een facelift en ding doet het al twee jaar prima. Geen klachten van haar kant.

Gr Ron
*

MysteryAngel
2.828

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #48 Gepost op: 13 juli 2024, 21:28:36 »
Er is inderdaad wel vrij veel concurrentie voor de Junior Veloce.
Dus dat zal wel een beetje lastig worden voor die prijs.
Maar misschien dat de reguliere elektrische versie of de hybrides,
het nog wel goed gaan doen.
*

Marcel1979
665

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #49 Gepost op: 24 juli 2024, 17:57:41 »
Spam gemeld
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

ArjanB
2.040

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #50 Gepost op: 24 juli 2024, 18:56:07 »
Spam gemeld

En weggehaald. Dank voor melden!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Alfa 147 Ti
1.644

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #51 Gepost op: 26 juli 2024, 13:19:41 »
Spam is bij mij nog steeds zichtbaar.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

MysteryAngel
2.828

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #52 Gepost op: 10 augustus 2024, 18:31:04 »
Het is alweer een tijdje een beetje stil geworden rondom de Junior heb ik het idee.
Ik ben afgelopen week toch even gaan kijken omdat ik nieuwsgierig was.
En ik moet zeggen dat die er in het echt toch best leuk uit ziet,
mits je em wel in een leuk kleurtje ziet wat in het wit vind ik em echt niet mooi.
Enigste echte punt van kritiek vind ik wel de ruimte achterin,
oke we praten over het B-segment maar achterin is het wel erg krap.
ik vind de voor stoelen wel erg fijn zitten en ook een goede zit positie.
Het zijn natuurlijk geen Volvo stoelen maar voor het B segment ben ik wel verrast.
Verder ziet het interieur er wat mij betreft wel prima uit.
Voor de harde plastics in het interieur hadden ze wel wat hoogwaardigere panelen,
kunnen gebruiken maar op zich vond ik het niet echt storend om naar te kijken.
Alleen kan ik me wel voorstellen voor de mensen die voor de duurdere Veloce zouden,
gaan kijken daar wel over zouden vallen.
Overigens vind ik de traditionele scudette met klassieke letters echt mooier,
dan die rare moderne 3d gril.

Benieuwd of andere al zijn gaan kijken.
*

Quadrifoglio Verde
130

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #53 Gepost op: 10 augustus 2024, 22:41:40 »
Ik heb hem een paar week geleden bij het Spettacolo Sportivo bekeken en ben eigenlijk best positief. Ik kreeg van de binnenkant wel echt een Alfa gevoel met een lage zitpositie, vorm van het dashboard, geen scherm wat als een dikke puist bovenuit het dashboard steekt. Ook aan de buitenkant vind ik hem goed gelukt, misschien nog wel beter dan de Tonale. Gezien de huidige trends is dit denk ik wel hoe een compacte Alfa er tegenwoordig uit moet zien. Je zou hem zelfs een beetje als een hoge hatchback kunnen zien, de verhoudingen van de auto komen denk ik het dichtst in de buurt van de Mazda CX 30, wat je wat mij betreft mag zien als een compliment.

Ik ren nu niet meteen naar de dealer om de Giulia erop in te ruilen, maar mocht die ooit aan vervanging toe zijn, dan is dit best een optie. Wel de benzineversie dan natuurlijk. Het zou helemaal het mooist zijn als er ook nog een Veloce zou komen op benzine.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

Bottas
1.062

  • *****
    - Super Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #54 Gepost op: 12 augustus 2024, 19:25:48 »
Ze zijn nu eenmaal een andere weg ingeslagen,  maar een Veloce op 100% benzine gaat er daardoor echt niet komen.
Persoonlijk ben ik totaal niet van de crossovers/suv's, dus komt die er ook nooit bij mij.
Buiten dat, stoort het me ook dat hij in Polen in elkaar gezet wordt.
Maar dat is mijn ergenis, iemand anders heeft daar geen probleem mee.
Dus mocht er na mijn Brera iets anders moeten komen, dan ben ik bij AR snel uitgeshopt.
Dan kijk naar andere merken die nog een klassieke Coupé/sportwagenlook in het gamma hadden die dan tweedehands betaalbaar zijn.
De nieuwe Alfetta ziet er goed uit, maar moet nog blijken of hij daadwerkelijk op de markt komt.
En zo ja, dan duurt het waarschijnlijk nog 10 jaar, voordat dat betaalbaar is.
Dan ben ik bejaard en misschien ook over deze onzin heen gegroeid
Maar zoiets als een Junior gaat er bij mij nooit komen, hoewel ik het AR wel gun dat dit een succes gaat worden.
*

Quadrifoglio Verde
130

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: De nieuwe Alfa Romeo Junior!
« Reactie #55 Gepost op: 15 augustus 2024, 20:09:40 »
Dat blijft altijd wel doorgaan. Toen de Brera een kleine 20 jaar terug op de markt kwam, vond men dat ook een zware auto met GM techniek en daardoor niet Alfa waardig. Ook werd het gezien als een slap aftreksel van de conceptcar.

De laatste jaren is dat veranderd en is het echt een fraaie youngtimer. En 20 jaar voor de Brera vond men weer de 155 niet Alfa waardig, enz.

En over 20 jaar vindt men de Junior wellicht een hele leuke auto.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6