!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Als het echt om prijs kwaliteit gaat dan is de Kumho PS91 onovertroffen. Echt 30% goedkoper dan premium en qua prestaties maar echt net onder de PS4
Nog geen 30k met een setje banden? De Conti’s die bij aankoop al onder m’n Giulietta zaten hebben nu, 50k later, nog steeds 3 mm. En 30k geleden heb ik Goodyears om de voorwielen laten leggen, die kunnen nog tienduizenden mee.Ik doe minimaal 50 à 60k met een setje. Goede uitlijning is daarbij natuurlijk ook belangrijk.
Veel marges zijn overwegend relatief klein inderdaad en een aantal zaken zullen subjectief/lastig te beoordelen zijn, maar een "wet braking" bijvoorbeeld scheelt gewoon 10 meter met de PS4, toch best fors.Of een band oververhit raakt kan ik niet beoordelen vanaf een filmpje van 2 minuten.
Met mijn Yokohama's AD08R's doe ik ongeveer 10 maanden of 10.000km.
@Jorn @SirLancelot . Ik heb de laatste 40 jaar samen met mijn echtgenote 12 auto's in bezit gehad en ik had werkelijk van dat 'bokken' echt nog nooit (in de zin van NOOIT ;-) ) gehoord, laat staan last gehad. Jullie kunnen je voorstellen dat mijn hart ongeveer stilstond toen ik een halfjaartje na aankoop van mijn nieuwe Stevlio Q dat opeens meemaakte.... ik dacht werkelijk dat er voor onderin iets aan het afbreken was- of al afgebroken was.... ik kan mij nog herinneren dat ik ben uitgestapt om te kijken wat er aan de hand was.... ;-))Bij een bezoekje aan het autobandencentrum hier in mijn woonplaats leerde ik voor het eerst dat zoiets als 'bokken' bestond en dat dit te maken had met de samenstelling van de banden, de buitentemperatuur, maar dan alleen voor de soort/merk banden die daarvoor gevoelig waren (zoals blijkbaar de Pirelli's die onder da auto zaten) en de wijze waarop wielen onder de auto waren gemonteerd (dat laatste werd al snel te technisch voor mij ...;-)). Ik begreep daarna van meerdere Alfisti op deze site dat ik niet de enige met dit 'probleempje' was. Het autobandencentrum adviseerde mij bij de vervanging Michelin's te proberen: dat heb ik gedaan en tot op heden geen 'bokje' meer meegemaakt. Nu nog even de winter afwachten maar ik heb goede hoop.