!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2024, 09:06:32 »
Bilstein is nog wel betaalbaar. Wat zijn comfortabele goede Bilsteins?
*

Ron
233

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #16 Gepost op: 10 juni 2024, 09:15:18 »
Dempers en veren is altijd een persoonlijke kwestie naar mijn mening. Ik vind persoonlijk mijn Giulia net te soft en wil graag wat kunnen spelen met de rijhoogte. Wilde eerst een V-Maxx schroefset, maar aangezien de Giulia als daily 50km per dag gaat maken heb ik besloten een BC-Racing schroefset te gaan monteren. Het is de BR serie. Ik denk, ook gezien de prijs, dat die kwalitatief net wat beter is dan V-Maxx. Voordeel van deze schroefset is dat hij in hoogte verstelbaar is zonder dat de voorspanning veranderd en hij is in 30 standen instelbaar wat betreft hardheid. Iets duurder, maar je kan wel alles naar wens instellen. Ik heb in het verleden te veel met aanpassingen gereden die het net niet waren. BR-Racing heeft ook een schroefset voor de Giulietta.

https://bcracingshop.com/nl/products/bc-racing-br-series-alfa-romeo-giulietta-aba-940-fwd-09-6-2-5kg-mm-coilovers-zr-11-br-rn

Gr Ron

*

jt
260

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #17 Gepost op: 10 juni 2024, 09:18:08 »
De B6 zijn ongeveer 20% stugger tov de B4. Daar tegenover staat weer dat de B6 tot 30mm verlaging geschikt is en dat staat voor zover ik weet nergens bij de B4. De B8 heeft dezelfde karakteristiek als de B6 maar is geschikt voor 30 tot 50mm verlaging.
Dit is een mooie samenvatting van het verhaal: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Suspensions/Bilstein-Gas-Pressure-Sports-Shock-Absorber-Set-Front-Axle::5902.html 
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #18 Gepost op: 10 juni 2024, 09:53:26 »
De B6 zijn ongeveer 20% stugger tov de B4. Daar tegenover staat weer dat de B6 tot 30mm verlaging geschikt is en dat staat voor zover ik weet nergens bij de B4. De B8 heeft dezelfde karakteristiek als de B6 maar is geschikt voor 30 tot 50mm verlaging.
Dit is een mooie samenvatting van het verhaal: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Suspensions/Bilstein-Gas-Pressure-Sports-Shock-Absorber-Set-Front-Axle::5902.html

Bedankt. De B4 zijn niet specifiek bedoeld voor verlaging... In theorie zou het echter wel moeten kunnen. Maar krijg je dan niet hetzelfde probleem opnieuw? En de B12 van Bilstein?
*

jt
260

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #19 Gepost op: 10 juni 2024, 10:05:42 »
Ja dat zou evt een risico zijn dat je een goedkopere en comfortabele (b4)schokbreker neemt tov een schokbreker die iets stugger is maar wel geschikt voor verlaging (b6). De B12 set zijn B6 schokbreker icm eibach verlagingsveren.

Zoals ik al eerder geschreven heb, heb ik de combo B6 met eibach veren. En t is wel stugger dan standaard maar persoonlijk vindt ik dat er nog genoeg comfort is. Op een klinkerweg moet je niet met 60 km/h willen tijden, maar 50 is prima te doen. En korte hobbels moet je even wat rustiger aan doen dan normaal, maar schokkerig is het absoluut niet.
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #20 Gepost op: 10 juni 2024, 10:30:49 »
Dan is het wellicht goed om voor de B6 te gaan. Tenzij anderen hier ervaring hebben met een Giullietta icm Eibach en B4 van Bilstein...
*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #21 Gepost op: 10 juni 2024, 12:12:42 »
Dan is het wellicht goed om voor de B6 te gaan. Tenzij anderen hier ervaring hebben met een Giullietta icm Eibach en B4 van Bilstein...

Mijn Giulietta heeft ook het sportonderstel. Dus affabriek staat ze al wat lager standaard. Ik vond de verlaging met Eibach al minimaal. Wat ik ook kan doen is weer originele veren monteren icm de nieuwe originele schokdempers. Dat is de goedkoopste oplossing en dan heb ik weer het comfort affabriek, toch?
*

jt
260

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #22 Gepost op: 10 juni 2024, 12:17:12 »
Dat lijkt mij inderdaad ook een goede mogelijkheid! Er vanuit gaande dat de tweedehands dempers die je gekocht hebt ook geschikt waren voor een sportonderstel. Dan zou je weer een fijn rijdende auto moeten hebben.
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #23 Gepost op: 10 juni 2024, 12:20:05 »
Dat lijkt mij inderdaad ook een goede mogelijkheid! Er vanuit gaande dat de tweedehands dempers die je gekocht hebt ook geschikt waren voor een sportonderstel. Dan zou je weer een fijn rijdende auto moeten hebben.

Die kwamen van een 1.4 TB uit 2021. Ik ga daar dus wel vanuit.

Toevallig had ik nog een foto gemaakt van het etiket wat erop stond. Misschien kun je het daaraan zien? Foto meegestuurd.

*

jt
260

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #24 Gepost op: 10 juni 2024, 12:37:22 »
Kijk das altijd handig, heb het onderdeel ff snel bij qverde ingevoerd en dan rolt dit er uit: https://www.qverde.nl/qv22085. De schokbrekers die jij hebt is dus voor standaard veren zonder sportkit, deze zijn gemaakt voor 2 cm hoger.

Heb ff snel uitgezocht voor de schokbreker achter met sportkit is 50523980 het orgineel nummer. Voor kon ik het zo snel niet vinden.
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #25 Gepost op: 10 juni 2024, 12:54:08 »
Kijk das altijd handig, heb het onderdeel ff snel bij qverde ingevoerd en dan rolt dit er uit: https://www.qverde.nl/qv22085. De schokbrekers die jij hebt is dus voor standaard veren zonder sportkit, deze zijn gemaakt voor 2 cm hoger.

Heb ff snel uitgezocht voor de schokbreker achter met sportkit is 50523980 het orgineel nummer. Voor kon ik het zo snel niet vinden.

Bedankt! Dit verklaard een hoop. Deze dempers zijn dus helemaal niet echt geschikt voor mijn auto... Dan wordt het wellicht toch de B4 dempers icm originele sportkit veren...
*

jt
260

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #26 Gepost op: 10 juni 2024, 13:17:42 »
Nee eigenlijk niet inderdaad....

Ik denk als je het meest bang for the buck wilt, dat de beste optie is. Daar zijn de B4 schokbrekers uitermate geschikt voor en als ik je verhaal zo hoor heb je dan ook de beste rijcomfort voor je wensen. Want ik geloof dat tussen de sportkit en eibach circa 1,5 cm verschil zit.
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

Rogierr
103

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #27 Gepost op: 10 juni 2024, 13:31:37 »
Dat klopt. Ik zag nauwelijks verschil nadat de Eibach veren gemonteerd waren. Dus daar hoef ik het niet voor te doen. Dan ga ik een nieuwe set veren bestellen en Bilstein B4 schokdempers en dan moet alles weer toppie voor mekaar zijn. Heel erg bedankt voor je hulp. Heb er veel aan gehad!
*

jt
260

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #28 Gepost op: 10 juni 2024, 14:22:01 »
Hopelijk is het dan alles naar wens! Geen probleem, doe het graag:).
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

bekkie
2.804

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Advies schokdempers Giulietta
« Reactie #29 Gepost op: 10 juni 2024, 17:38:19 »
Zijn die originele schokbrekers van een Giulietta met sportonderstel?
Want als dit het geval is dan kan ik je zeggen dat die al behoorlijk stuiterig zijn, zo weet ik uit ervaring.
Als er dan ook nog hardere en misschien ook wel lágere veren onder zitten, dan wordt het geheel wel erg hard en stuiterig.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium