!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Waar is die update te vinden? Hier op het forum?
Citaat van: Victor Prins op 2 augustus 2017, 14:59:26Citaat van: Victor Prins op 2 augustus 2017, 14:59:26Waar is die update te vinden? Hier op het forum?Even klikken op het woord "Hier".
Goed idee, dit topic!Toevallig ben ik er afgelopen weekend ook mee bezig geweest met de dealer. Ik zag dat mijn Giulietta nog de kaart uit 2014 had, want mijn huis stond er nog niet in (dat is in de zomer van 2015 opgeleverd). In mijn 159 had ik een update waar hij wél in stond, echter was dat nog de laatste generatie Blue&Me.De dealer zou even met me nakijken of er een update was, dus we kijken samen op de site van Navteq, dat de kaarten levert. Staat daar "please contact your dealer". :-)Toen zei de verkoper me dus dat ze ook problemen hebbeb/hadden met nieuw geleverde Giulietta's (MY2016/17), die worden nu dus affabriek geleverd met kaarten uit 2014/15. Van verschillende klanten hadden ze al klachten gekregen en de importeur wijst gewoon met het vingertje naar Navteq. Met andere woorden, erg gebeurt gewoon niks.Ze zouden er voor me achteraan gaan, dus ben benieuwd. Ik zou het wel érg fijn en netjes vinden als ik tenminste een auto krijg afgeleverd met de meest recente kaarten.Ook nog een korte vraag van mijn kant: ik wil mp3's afspelen via een SD-kaart, is daar een voorgeschreven maximum grootte voor? (in Mb/Gb's) Het Blue&Me-systeem in mijn 159 (dat ook met klapscherm in 1e serie Giulietta zit) kon namelijk maar een USB-stick aan tot een bepaalde opslagcapaciteit. Plugde je eentje in met te veel Mb's, dan bleef de boel vaak hangen.
Moet het bestand uitgepakt worden op de USB of zip bestand kopieeren?
Citaat van: KeesvL op 6 augustus 2017, 20:52:04Citaat van: KeesvL op 6 augustus 2017, 20:52:04Moet het bestand uitgepakt worden op de USB of zip bestand kopieeren? Uitpakken op USB stick.
Drama zeg...heb voor de vakantie een nieuwe tomtom Go620 gekocht (niet heel erg tevreden over by the way) voor 270 euro en daarmee weer voor jaren voorzien van nieuwste kaarten en flitsers. Is inderdaad niet ingebouwd maar prijzen van OEM gaat nergens meer over. Zeker als dan updates uitblijven
Citaat van: alfata op 6 augustus 2017, 21:08:46Citaat van: alfata op 6 augustus 2017, 21:08:46Citaat van: KeesvL op 6 augustus 2017, 20:52:04Citaat van: KeesvL op 6 augustus 2017, 20:52:04Moet het bestand uitgepakt worden op de USB of zip bestand kopieeren? Uitpakken op USB stick.Ik heb de update gedaan en de softwareversie is gewijzigd van 14.10.0 naar 17.7.55 de NaviServer is gewijzigd van 9.10.2.361395 naar 9.10.32.683155 de rest is gelijk gebleven...(dus dat werkt goed!)
Citaat van: ArjanB op 6 augustus 2017, 23:24:21Citaat van: ArjanB op 6 augustus 2017, 23:24:21Drama zeg...heb voor de vakantie een nieuwe tomtom Go620 gekocht (niet heel erg tevreden over by the way) voor 270 euro en daarmee weer voor jaren voorzien van nieuwste kaarten en flitsers. Is inderdaad niet ingebouwd maar prijzen van OEM gaat nergens meer over. Zeker als dan updates uitblijvenMoet je nagaan dat de Koreaanse merken gewoon levenslang gratis kaarten leveren. Alfa en klantenservice. Het wordt nooit wat. Citaat van: KeesvL op 7 augustus 2017, 09:21:31Citaat van: KeesvL op 7 augustus 2017, 09:21:31Citaat van: alfata op 6 augustus 2017, 21:08:46Citaat van: alfata op 6 augustus 2017, 21:08:46Citaat van: KeesvL op 6 augustus 2017, 20:52:04Citaat van: KeesvL op 6 augustus 2017, 20:52:04Moet het bestand uitgepakt worden op de USB of zip bestand kopieeren? Uitpakken op USB stick.Ik heb de update gedaan en de softwareversie is gewijzigd van 14.10.0 naar 17.7.55 de NaviServer is gewijzigd van 9.10.2.361395 naar 9.10.32.683155 de rest is gelijk gebleven...(dus dat werkt goed!)Als het goed is werkt alles ook sneller. Dat was mijn ervaring.
Citaat van: Veloce op 2 augustus 2017, 19:13:06Citaat van: Veloce op 2 augustus 2017, 19:13:06Goed idee, dit topic!Toevallig ben ik er afgelopen weekend ook mee bezig geweest met de dealer. Ik zag dat mijn Giulietta nog de kaart uit 2014 had, want mijn huis stond er nog niet in (dat is in de zomer van 2015 opgeleverd). In mijn 159 had ik een update waar hij wél in stond, echter was dat nog de laatste generatie Blue&Me.De dealer zou even met me nakijken of er een update was, dus we kijken samen op de site van Navteq, dat de kaarten levert. Staat daar "please contact your dealer". :-)Toen zei de verkoper me dus dat ze ook problemen hebbeb/hadden met nieuw geleverde Giulietta's (MY2016/17), die worden nu dus affabriek geleverd met kaarten uit 2014/15. Van verschillende klanten hadden ze al klachten gekregen en de importeur wijst gewoon met het vingertje naar Navteq. Met andere woorden, erg gebeurt gewoon niks.Ze zouden er voor me achteraan gaan, dus ben benieuwd. Ik zou het wel érg fijn en netjes vinden als ik tenminste een auto krijg afgeleverd met de meest recente kaarten.Ook nog een korte vraag van mijn kant: ik wil mp3's afspelen via een SD-kaart, is daar een voorgeschreven maximum grootte voor? (in Mb/Gb's) Het Blue&Me-systeem in mijn 159 (dat ook met klapscherm in 1e serie Giulietta zit) kon namelijk maar een USB-stick aan tot een bepaalde opslagcapaciteit. Plugde je eentje in met te veel Mb's, dan bleef de boel vaak hangen.De nieuwste kaarten schijnen februari 2017 te zijn, heb ik gelezen. Je hebt wel een update site, https://maps.mopar.eu/ maar daar staat na het invullen dat je naar de dealer moet. Dat komt volgens mij omdat je voor die kaartupdate ook de update van het Uconnectsysteem nodig hebt. Maar goed, die heb ik er dus al opstaan. Vandaar ook dat ik zoek naar een chassisnummer van 2016-2017 van een auto die al geleverd is met die softwareversie om te kijken of die dan wel via die website is te downloaden. Dat is in veel gevallen namelijk mogelijk, ook nog eens gratis. Wat betreft de USB capiciteit, dat maakt niets meer uit. Zeker niet met die software-update die hierboven ergens genoemd staat. Werkt allemaal vlot en makkelijk.