!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Wally
93

  • **
    - Junior Alfist
Stelmotor kachel
« Gepost op: 23 juli 2024, 18:42:35 »
Help. Airco links koud en rechts warm. Waarschijnlijk is er een stelmotor van de kachel kapot. Probleem komt vaker voor bij de Guilietta. Is een zeer arbeidsintensieve en daardoor kostbare reparatie omdat dashboard eruit moet. Is heel veel uren werk. En klus vereist ook ervaring omdat dashboard verwijderen en weer in elkaar zetten heel nauw luistert. Wie heeft een goede tip waar ik dit met veel vertrouwen en tegen een redelijke prijs kan laten repareren. Ik woon in Gouda. Als ik er 100 km ( enkele reis ) voor moet rijden dan doe ik dat
*

Niels G60
447

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Stelmotor kachel
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2024, 08:29:39 »
Groter probleem momenteel. Die stel motortjes zijn niet leverbaar, en worden ook niet op korte termijn verwacht.

Zorg dus eerst voor de onderdelen, voordat je volledige dashboard eruit geschroefd is...
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

Wally
93

  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelmotor kachel
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2024, 09:43:49 »
Groter probleem momenteel. Die stel motortjes zijn niet leverbaar, en worden ook niet op korte termijn verwacht.

Zorg dus eerst voor de onderdelen, voordat je volledige dashboard eruit geschroefd is...
Oeps dat is slecht nieuws. Ben jij hier zelf tegenaan gelopen ?
*

Ginovinazzi
46

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBI Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Stelmotor kachel
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2024, 13:43:51 »
Groter probleem momenteel. Die stel motortjes zijn niet leverbaar, en worden ook niet op korte termijn verwacht.

Zorg dus eerst voor de onderdelen, voordat je volledige dashboard eruit geschroefd is...

Welk stelmotortje ( onderdeelnummer )  gaat het exact om? ik ken namelijk iemand die er nog enkele heeft liggen voor de kachel.
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBI Veloce
Alfa Romeo 4C Spider
Alfa Romeo 156 1.8 TS 16V
Alfa Romeo 155 1.7 TS
Alfa Romeo 146
Alfa Romeo 33 1.7 QV
Alfa Romeo Sprint Veloce
Alfetta GTV
*

Wally
93

  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelmotor kachel
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2024, 23:24:24 »
Groter probleem momenteel. Die stel motortjes zijn niet leverbaar, en worden ook niet op korte termijn verwacht.

Zorg dus eerst voor de onderdelen, voordat je volledige dashboard eruit geschroefd is...

Welk stelmotortje ( onderdeelnummer )  gaat het exact om? ik ken namelijk iemand die er nog enkele heeft liggen voor de kachel.
Weet niet om welke motor het gaat. Ben nu vooral op zoek naar een betrouwbare garage die vaker met dit bijltje gehakt heeft en dat tegen redelijke tarieven. Hoop hierover tips te ontvangen
*

DanielH92
2.102

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Stelmotor kachel
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2024, 00:17:46 »
Kwam op Facebook dit tegen.
Vaak is het niet het motortje dat stuk is dacht ik, maar de hendel die er vanaf breekt.
Iemand maakt ze uit aluminium, dus mocht dat de oorzaak zijn beter hierdoor vervangen dan opnieuw een kwetsbare kunststof variant.

*

Wally
93

  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelmotor kachel
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2024, 17:21:09 »
Groter probleem momenteel. Die stel motortjes zijn niet leverbaar, en worden ook niet op korte termijn verwacht.

Zorg dus eerst voor de onderdelen, voordat je volledige dashboard eruit geschroefd is...

Welk stelmotortje ( onderdeelnummer )  gaat het exact om? ik ken namelijk iemand die er nog enkele heeft liggen voor de kachel.
Dank voor aanbod. Dealer gaf aan dat stelmotor leverbaar is
*

Wally
93

  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelmotor kachel
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2024, 17:22:33 »
Kwam op Facebook dit tegen.
Vaak is het niet het motortje dat stuk is dacht ik, maar de hendel die er vanaf breekt.
Iemand maakt ze uit aluminium, dus mocht dat de oorzaak zijn beter hierdoor vervangen dat opnieuw een kwetsbare kunststof variant.


mooie tip. Ga ik over nadenken
*

Niels G60
447

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Stelmotor kachel
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2024, 21:32:20 »
Kwam op Facebook dit tegen.
Vaak is het niet het motortje dat stuk is dacht ik, maar de hendel die er vanaf breekt.
Iemand maakt ze uit aluminium, dus mocht dat de oorzaak zijn beter hierdoor vervangen dat opnieuw een kwetsbare kunststof variant.


mooie tip. Ga ik over nadenken

Ooh top, dan zijn ze er wss nu weer.

Recent nog opgezocht voor een klant en toen waren ze er niet. Half jaar terug voor een Bravo alles gedaan, en toen was het ook drama kwa levertijd.

Vandaar dat ik tegenwoordig eerst tegen de klant zeg we gaan eerst onderdelen bestellen, en als dat binnen is afspraak maken :P Haha.

Van de week een Bravo weer offerte gemaakt voor de klant, die waren zowaar ook voorradig!
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

Wally
93

  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelmotor kachel
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2024, 01:04:01 »
Kwam op Facebook dit tegen.
Vaak is het niet het motortje dat stuk is dacht ik, maar de hendel die er vanaf breekt.
Iemand maakt ze uit aluminium, dus mocht dat de oorzaak zijn beter hierdoor vervangen dat opnieuw een kwetsbare kunststof variant.


mooie tip. Ga ik over nadenken

Ooh top, dan zijn ze er wss nu weer.

Recent nog opgezocht voor een klant en toen waren ze er niet. Half jaar terug voor een Bravo alles gedaan, en toen was het ook drama kwa levertijd.

Vandaar dat ik tegenwoordig eerst tegen de klant zeg we gaan eerst onderdelen bestellen, en als dat binnen is afspraak maken :P Haha.

Van de week een Bravo weer offerte gemaakt voor de klant, die waren zowaar ook voorradig!
Niels jij geeft aan dat je RECENT het nog nagegaan bent voor een klant en toen waren de stelmotoren er niet. Wanneer ongeveer ben je dat nagegaan ? Mijn garage gaf ca twee  geleden aan dat ze wel leverbaar zijn. Vandaar mijn vraag.
*

Niels G60
447

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Stelmotor kachel
« Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2024, 20:56:43 »
Ik heb een maand/anderhalf ong voor een klant wat nummers opgezocht, en die waren toen niet leverbaar... Kan zijn dat er weer een partij is gemaakt/uitgeleverd.
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2