!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.
Citaat van: Porsche69 op 15 augustus 2024, 19:10:01Citaat van: MysteryAngel op 15 augustus 2024, 19:04:05Bij de QV is het inderdaad wel belangrijk dat als ze de turbo vervangen,ook die modificatie op de olie leiding doen.Als dat is gedaan dan hoef je je over het algemeen niet zoveel zorgen te maken om de turbo.Bij de 1.4T 170pk heb je weer de multiair modules zoals hierboven al aangehaald.Het is gewoon erg belangrijk dat de auto netjes en aantoonbaar op tijd onderhoud heeft gehad.En zeker bij de multiar motoren ook met de juiste specificatie olie en het zeefje.Verder is er al heel veel geschreven op het forum over de Giulietta en specifieke aandachtspunten.Alle elektronica controleren, kachel in alle standen testen.En natuurlijk bij de 1e generatie Giulietta's tot 2013 even de achterdorpels controleren op roest.Dit is een bekende kwaal doordat bij de 1e generatie een gat in de wielkast achter de kap niet afgedicht is.Bij latere Giulietta's is dit als het goed is wel het geval en komen verotte dorpels niet meer voor.Kijk dit is de historie van een exemplaar die ik nu op het oog heb. Het is een 1.4t 170 pk uit 2016 met 162.000km.https://ibb.co/4JsScDBSnap niet dat mensen dat willen, 33k tussen de beurten is gewoon erg lang.ik hield met mijn diesel 20 tot 22k aan, en nu met de TBI 15 k ( of 1x per jaar ) Niet dat ik de auto daar meteen op afkraak, maar is imo wel een teken. Zitten er wel 4 gelijke en A-merk banden op vraag ik mij daarna af?
Citaat van: MysteryAngel op 15 augustus 2024, 19:04:05Bij de QV is het inderdaad wel belangrijk dat als ze de turbo vervangen,ook die modificatie op de olie leiding doen.Als dat is gedaan dan hoef je je over het algemeen niet zoveel zorgen te maken om de turbo.Bij de 1.4T 170pk heb je weer de multiair modules zoals hierboven al aangehaald.Het is gewoon erg belangrijk dat de auto netjes en aantoonbaar op tijd onderhoud heeft gehad.En zeker bij de multiar motoren ook met de juiste specificatie olie en het zeefje.Verder is er al heel veel geschreven op het forum over de Giulietta en specifieke aandachtspunten.Alle elektronica controleren, kachel in alle standen testen.En natuurlijk bij de 1e generatie Giulietta's tot 2013 even de achterdorpels controleren op roest.Dit is een bekende kwaal doordat bij de 1e generatie een gat in de wielkast achter de kap niet afgedicht is.Bij latere Giulietta's is dit als het goed is wel het geval en komen verotte dorpels niet meer voor.Kijk dit is de historie van een exemplaar die ik nu op het oog heb. Het is een 1.4t 170 pk uit 2016 met 162.000km.https://ibb.co/4JsScDB
Bij de QV is het inderdaad wel belangrijk dat als ze de turbo vervangen,ook die modificatie op de olie leiding doen.Als dat is gedaan dan hoef je je over het algemeen niet zoveel zorgen te maken om de turbo.Bij de 1.4T 170pk heb je weer de multiair modules zoals hierboven al aangehaald.Het is gewoon erg belangrijk dat de auto netjes en aantoonbaar op tijd onderhoud heeft gehad.En zeker bij de multiar motoren ook met de juiste specificatie olie en het zeefje.Verder is er al heel veel geschreven op het forum over de Giulietta en specifieke aandachtspunten.Alle elektronica controleren, kachel in alle standen testen.En natuurlijk bij de 1e generatie Giulietta's tot 2013 even de achterdorpels controleren op roest.Dit is een bekende kwaal doordat bij de 1e generatie een gat in de wielkast achter de kap niet afgedicht is.Bij latere Giulietta's is dit als het goed is wel het geval en komen verotte dorpels niet meer voor.
Wattan @Robert69, is dat geen betrouwbare garage, heb ik iets gemist?
1.500 euro achter de hand houden voor onvoorziene uitgaven lijkt me sowieso een wijs uitgangspunt in het leven. Ongeacht of je nu een auto met multiair koopt of niet.Als je bij de aanschaf van een auto je laatste 1.500 euro moet aanspreken, dan zit je m.i. boven je budget en kan je beter naar goedkopere alternatieven kijken dan een Giulietta QV of 170pk MA.
Ik ben momenteel op Sardinië en ik moest plots aan dit topic denken. Giulietta’s, Mito’s, Giulia’s en Stelvio’s op iedere straathoek. Zelfs in het kleine dorpje waar we nu zijn staan soms in 1 straat 3 tot 4 verschillende Alfa’s. Heb werkelijk waar nooit zoveel Giulietta’s zien rondrijden.Laat mij ook weer beseffen dat de auto’s misschien toch minder spannend zijn dan we denken ;-) of iemand verdient hier goud geld op het eiland
Op de eilanden in Italië, zoals Elba en Sicilië, werden de Giulietta 'massaal' ingezet als verhuurauto voor bv. Herz. Deze blijven vaak op die eilanden, vandaar dat er nog zoveel rijden.Hetzelfde geldt voor de lokale en regionale politie, die bijna altijd in Italiaanse auto's rijden, omdat de Italiaanse overheid dat 'voorschrijft'. En dan kom je al snel bij een Giulietta of Giulia uit.