!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

k.debeer@hotmail.nl
3

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Motorstoring
« Gepost op: 19 juni 2024, 18:57:42 »
Hallo,
Ik heb een Alfa Romeo Mito van 2009. Vaak gaat het motor storingslampje branden. Het is mij opgevallen dat het bij een bepaalde weertype gebeurd.
Ik heb de storing uitgelezen en de foutcode is p1171. Wie kan mij zeggen waar ik de fout moet zoeken. Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Groet Kasper de Beer
*

bekkie
2.804

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Motorstoring
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2024, 19:42:25 »
Wat ik zo kan vinden is het een storing aan de luchtmassameter/-sensor.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

DanielH92
2.102

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Motorstoring
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2024, 21:21:26 »
Lees de boel eens uit met betere apparatuur, dan zou er ook een beschrijving bij de code moeten staan. Dat helpt je verder.
*

k.debeer@hotmail.nl
3

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Motorstoring
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2024, 09:10:21 »
Hallo,
Fijn dat jullie meedenken. Ik heb de fout kunnen resetten. Ik weet nog niet of de fout terug komt. Ik heb wat gegoogeld en op Youtube gekeken. Het zou de luchtmassameter sensor kunnen zijn. Deze zou eenvoudig schoon te maken moeten zijn? Maar waar zit de sensor. Kun je aangeven op de foto's waar ik moet zoeken.
Groet Kasper





*

__1337__
408

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Motorstoring
« Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2024, 11:15:58 »
Is het wel handig als je met zeer beperkte kennis van auto's zelf gaat sleutelen als je niet weet waar de LMM zit? Overigens is het schoonmaken van een sensor meestal niet de oplossing.............
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

k.debeer@hotmail.nl
3

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Motorstoring
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2024, 13:14:42 »
Hallo, Ik geef toe dat het niet handig is om aan een auto te sleutelen als je daar geen verstand van hebt. Als elektricien heb ik jarenlang alle voorkomende storingen moeten oplossen, vaak van apparaten die ik daarvoor nog nooit eerder gezien had. Vierkleurenpers, koudgasinstallaties, productielijnen. pizzaovens, deurintercoms enz. Aldoende leert men, door te vragen of te onderzoeken. Tegenwoordig kun je op internet bijna alles opzoeken of vragen. Vandaar mijn vraag waar zit de luchtmassameter sensor. Op internet staat wel  een LMM maar dan weer van een ander type motor dan ik heb. Vandaar de foto van de motor. Wanneer je mij aan kunt geven waar de LMM zit kan ik kijken of het mij lukt deze eruit te halen, te vervangen of schoon te maken. Nadat ik de storing gereset heb is het motorlampje niet meer iaan branden
Groet Kasper
*

Robbie146
810

  • Type Alfa: Giulietta MA & MiTo Tjet
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Motorstoring
« Reactie #6 Gepost op: 21 juni 2024, 14:26:16 »
Wat voor blokje ligt daar in joh?
Robert
MiTo 1.4 T-jet 2010
Giulietta Sportiva 2013
O4 Combi 2022
www.alfarobbie.com
*

__1337__
408

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Motorstoring
« Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2024, 14:50:07 »
Wat voor blokje ligt daar in joh?
Volgens mij 1.4 ongeblazen, dus 1.4 FIRE.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

Robbie146
810

  • Type Alfa: Giulietta MA & MiTo Tjet
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Motorstoring
« Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2024, 15:18:53 »
aha, vandaar, model blok kwam me totaal onbekend voor terwijl onze T-jet daar toch wel van afgeleid is.
Maar die ziet er compleet anders uit...?
Deze heeft dus 78Pk in de MiTo als ik me niet vergis.
Met een beetje googlen moet dan toch wel te vinden zijn waar de LMM zit, mits aanwezig?

EDIT:

Je zou hier even kunnen zoeken:

https://eper.fiatforum.com/en/Groups/R/R/MIT/X6

Ik heb het geprobeerd met het VIN nummer van onze 2010 T-jet maar kan het niet vinden.
Robert
MiTo 1.4 T-jet 2010
Giulietta Sportiva 2013
O4 Combi 2022
www.alfarobbie.com