!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DanaBanana
847

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #165 Gepost op: 5 juli 2024, 18:32:54 »
Nou, mijn Stelvio staat al 7 jaar lang zomers in Zuid-Italië in de zon. En dan geeft ' ie toch echt wel een hogere temperatuur aan dan het daadwerkelijk is, soms gerust 45 graden ofzo. Als je dan gaat rijden, zakt de temperatuur naar de werkelijke temperatuur. En voor zover ik het kan herinneren was dit bij mijn vorige auto's ook zo.
 
*

jwq
2.649

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #166 Gepost op: 6 juli 2024, 11:01:30 »
logisch, want buiten temp meter ih het kleine zwarte bolletje onderaan de linker buitenspiegel. Zal dus op zon instraling reageren.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

HP
4

  • Type Alfa: Stelvio Super Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #167 Gepost op: 8 juli 2024, 15:02:34 »
mysterie opgelost..zo lijkt het..ben maar eens het onderhoudsboekje gaan bekijken en heb de garage van laatste onderhoud gemailed met foto van melding.
.
Ik werd net teruggebeld door de werkplaats, waarvan de collega die mij belde zei dat zijn broertje de eigenaar van deze auto was...
Die heeft bewust het stekkertje van het alarm, waarvan hij zei dat dit vermoedelijk een KLASSE 2 alarm was (zonder hellingshoek), losgetrokken heeft, omdat hij vaak snachts voor niets het bed uit moest..werd er gek van.

Als ik dat stekkertje (ergens bij rechterachterwiel) ergens weer in zou pluggen zou de melding van dashboard zeker verdwijnen. Kreeg niet heel eenduidig antwoord of dat alarmsysteem nu echt het origineel van Alfa, van de fabriek was, of door 1e koper (te Duitsland) daarna (ter vervanging) geïnstalleerd..maar een 2e genoemde reden van uitplugging was dat dit alarm te NL 'toch niet geldig was voor de verzekeringsclubs'..
Toen ik vroeg of het dan beter was voor OF jezelf OF de verzekermaatschappij om zo een alarmsysteem dan maar uit te zetten..kreeg ik ook niet veel duidelijkheid/logica.

Kortom..zodra ik de Radar Blocker binnenheb (net pas officieel aanvraag ingediend via de URL hiervoor)..zal ik Prins te Nunspeet ook maar eens vragen dit systeem te bekijken en vervolgens OF te herstellen OF te vervangen door een andere..beter werkende klasse 2 of 3...wordt vervolgd.
*

__1337__
408

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #168 Gepost op: 8 juli 2024, 16:21:16 »
Dat is dan gewoon dommigheid geweest, want daar is een TSB voor: https://www.giuliaforums.com/threads/alarm-goes-off-by-itself-volumetric-sensor-in-ceiling-module.60085/

Ook gehad op mijn Giulia uit 2017.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

HP
4

  • Type Alfa: Stelvio Super Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #169 Gepost op: 11 juli 2024, 08:38:47 »
Hoi Alfata, volgens mij is dit jouw laatst bericht in dit topic, over de Radar Blocker: enkele maanden terug.
Heb je een update over een aanstaande batch hiervan?
Ik heb in elk geval bevestiging per mail van aanmelding op de lijst.

gr
Hans



Beste alfisten,

Gister een aanmelding gedaan voor een radar blocker voor mijn Giulia. Nou is mijn vraag worden deze nog geleverd en zijn ze nog steeds diefstal bestendig? Of weten de dieven inmiddels hoe deze methode werkt?

Hi Niek. Ja, ze worden nog uitgeleverd. Je hoeft je geen zorgen te maken over de werking of dat het nog werkt. Paar weken geleden is er nog op camera een diefstalpoging gedaan van een Giulia met blocker waarbij de dieven afdruipen.

Dat is mooi om te horen! Dan zie ik uw e-mail wel tegemoet zodra er genoeg aanmeldingen zijn voor een bestelling!😎

Helemaal goed! En zeg maar je/jij hoor. Ik ben vermoedelijk niet veel ouder  ;)