!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Panigale en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Robert69
1.509

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #60 Gepost op: 31 augustus 2024, 18:59:16 »
Dan zal ie wel blijven ja!
An offer you can't refuse, is meestal wishfull thinking.
Zeker nu met de aanstaande veranderingen.
Die haal je er nooit meer uit. Dat doe je voor jezelf.

Doe een bod dan! ;D

@Ron : ga je achter ook de remmerij aanpassen? Want juist die vind ik een peu petit
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Bottas
1.071

  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #61 Gepost op: 31 augustus 2024, 18:59:56 »
Ik loop al wat langer mee.
Zolang de auto niet stande pede weg hoeft, wacht men op de hoofdprijs.
Dat is comfortabel als er geen druk achter zit.
Om dan maar door te gaan met investeringen, is natuurlijk ieders goed recht en plezier..
*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #62 Gepost op: 31 augustus 2024, 20:26:54 »
Das een aanname van je Bottas, je hebt geen idee wanneer ik een bod acceptabel vind en of dat dus de hoofdprijs is. Ik heb hem in december gekocht, dus vind dat de afschrijving wel een beetje binnen de perken moet blijven. Als ik niet van werkplek was veranderd had ik er niet aan gedacht hem te verkopen, maar dat liep ff anders. Nu is het geen straf om de Giulia als daily te rijden, maar het is wel lastiger om de multiair wat te laten werken . Maar dat lukt ook nog prima. Dagelijks half uur in het rijtje heen en terug vind ik ook prima in en EV. Voor de fun heb ik ook de oude dame nog. Maar goed, ondertussen maak ik hem naar mijn zin. Ik ben erg benieuwd hoe de Giulia stuurt met de upgrades. Vond hem nu iets te soft op de vering en de remmen konden nog 10k mee toen ik hem kocht. Dat was voor de hobby prima met 3k per jaar maar doe het nu maar meteen goed.

Achterremmen kon ik nergens een 320mm bracket vinden, die is iets anders dan de huidige voor de 194mm de remklauw blijft hetzelfde. Ik vind het met de 18 inch nog net wel aan te gluren , misschien loop ik er nog een keer tegenaan.

Heb de wielen ook nog even gewogen, 18x9J met Bridgestone Sport XL in 255/40/18.



Zal de standaard wielen ook eens wegen als de Giulia weer in de garage staat.

Gr Ron
*

Bottas
1.071

  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #63 Gepost op: 31 augustus 2024, 20:54:26 »
Helemaal prima!
Ondanks mijn zogenaamde aanname, moet iedereen zelf de keuzes maken.
Succes!
*

AR2022
150

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #64 Gepost op: 31 augustus 2024, 21:13:27 »
Gewicht van die wielen met die maat is netjes hoor. Ik heb de standaard Alfa 8.5x19 wielen met Pirelli P-Zero Corsa 245/35/19 eerder gewogen op 22,5kg.
*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #65 Gepost op: 31 augustus 2024, 21:15:16 »
Zo das nog eens een open deur, inderdaad moet iedereen zijn keuze maken, ook jij met je aanname. Als je echt wat langer meeloopt zou je “zogenaamd” wel hebben weggelaten. Dus dat langer meelopen zal wel van dat korreltje zout zijn. Is een aanname van mij en geen zogenaamde. En voor als je het in een ander draadje weer vraagt, de Giulia blijft………………………………… denk ik.

Gr Ron
*

AR2022
150

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #66 Gepost op: 31 augustus 2024, 21:18:26 »
Camber voor naar +/- 1.5 graden
Gr Ron
Hoe wordt dat gedaan? Ik begreep dat de verstel-/instelmogelijkheden wat dat betreft maar heel beperkt zijn bij de Giulia. Camber volgens mij standaard niet instelbaar. EIgenlijk slecht voor zo'n auto.
*

Bottas
1.071

  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #67 Gepost op: 31 augustus 2024, 21:46:17 »
Zo das nog eens een open deur, inderdaad moet iedereen zijn keuze maken, ook jij met je aanname. Als je echt wat langer meeloopt zou je “zogenaamd” wel hebben weggelaten. Dus dat langer meelopen zal wel van dat korreltje zout zijn. Is een aanname van mij en geen zogenaamde. En voor als je het in een ander draadje weer vraagt, de Giulia blijft………………………………… denk ik.

Gr Ron
Prima!

Dan heb jij ook je aanname over mij.
Zijn we het daar iig over eens.

*

MysteryAngel
2.838

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #68 Gepost op: 1 september 2024, 02:13:35 »
Leuke upgrades in de planning zo te lezen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze die camber gaan verstellen.
Gewoon lekker mee blijven rijden en naar je zin maken.
En als die ene koper misschien een x komt kan je dat altijd nog beslissen.
*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #69 Gepost op: 1 september 2024, 11:50:10 »
Er worden 5-7mm shims tussen gezet. Het is een beetje uitproberen omdat het caster anders te extreem wordt. Daardoor komt het wiel iets naar voren en bij te dikke shims loopt het voorwiel bij max in/uitsturen aan tegen de binnenschermen voor het voorwiel. Aangezien ik naar 255 voorbanden ga is het even afwachten waar de balans ligt tussen meer camber en acceptabele caster. Standaard heeft de Giulia voor erg weinig camber, zo’n 0.5 graden heb ik begrepen. Aangezien nu toch alles los ligt met het vervangen van de schijven en dempers en veren wilde ik het uitproberen. Daarna wordt de Giulia nog uitgelijnd dus dan doen we dat nu maar gelijk. Als ik naar de 2 graden of meer wil is een GMS camber/caster set een goed alternatief, maar dat betekend ook weer nieuwe bussen persen enz.

Gr Ron
*

DanaBanana
853

  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #70 Gepost op: 1 september 2024, 13:06:24 »
Tsja... je kunt het ook niet doen. Bij welk probleem hoort deze oplossing?
*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #71 Gepost op: 1 september 2024, 14:00:34 »
Veel Giulia’s 2.0t hebben last van slijtage aan de binnenkant van de banden voor. Die van mij slijt daar ook meer dan aan de buitenkant. Ligt ook een beetje aan de rijstijl natuurlijk, maar ik rem weer wat minder voor de bochten. Als toch alles los is en de auto daarna toch opnieuw wordt uitgelijnd kan het eenvoudig worden aangepast. Het is, zeg maar, het puntje op de I in mijn geval. Als je Giulia prima naar je zin is, niets aan doen dat camber !

Gr Ron
*

AR2022
150

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #72 Gepost op: 1 september 2024, 14:01:45 »
Citaat van: DanaBanana op  1 september 2024, 13:06:24
Citaat van: DanaBanana op  1 september 2024, 13:06:24
Tsja... je kunt het ook niet doen. Bij welk probleem hoort deze oplossing?

Dat is met het meeste aan "mods" die we doen toch?

De Giulia is "out of de box" een geweldig apparaat, maar het kan altijd beter. En beter is niet voor iedereen hetzelfde (gelukkig maar).  ;)

Ik weet niet of je het verschil hebt gevoeld wanneer je met meer negatief camber rijdt, maar kan je garanderen dat je dat voelt. Een auto stuurt dan zoveel beter in en het onderstuur wordt weggepoetst. Dat rijdt zoveel beter/vermakelijker, zeker met een achterwielaangedreven auto. Dus ik begrijp het zeker wel en ben zeer benieuwd naar de bevindingen.   :)
*

Bottas
1.071

  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #73 Gepost op: 1 september 2024, 14:30:27 »
De extra snelle slijtage aan de binnenkant moet men dan maar op de koop toe nemen.
Ervaar het ook bij mijn auto.
Camber niet afstelbaar, banden slijten sneller aan de binnenkant. So be it.
*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #74 Gepost op: 1 september 2024, 14:51:36 »
Citaat van: AR2022 op  1 september 2024, 14:01:45
Citaat van: AR2022 op  1 september 2024, 14:01:45
Citaat van: DanaBanana op  1 september 2024, 13:06:24
Citaat van: DanaBanana op  1 september 2024, 13:06:24
Tsja... je kunt het ook niet doen. Bij welk probleem hoort deze oplossing?

Dat is met het meeste aan "mods" die we doen toch?

De Giulia is "out of de box" een geweldig apparaat, maar het kan altijd beter. En beter is niet voor iedereen hetzelfde (gelukkig maar).  ;)

Ik weet niet of je het verschil hebt gevoeld wanneer je met meer negatief camber rijdt, maar kan je garanderen dat je dat voelt. Een auto stuurt dan zoveel beter in en het onderstuur wordt weggepoetst. Dat rijdt zoveel beter/vermakelijker, zeker met een achterwielaangedreven auto. Dus ik begrijp het zeker wel en ben zeer benieuwd naar de bevindingen.   :)

Ik snap DanaBanana wel, als je geen overmatige bandenslijtage aan de binnenkant van de banden hebt, verder helemaal tevreden bent met de Giulia zoals ie is……… niks meer aan doen. Ik vond de Giulia te slap op de veren, kan ook aan de dempers liggen die inmiddels 90k onder de auto zitten. Dus dat wordt aangepakt, dan  blijkt het camber wel iets aan te passen te zijn, doe ik dat ook maar gelijk. Een paar shims maken is geen rocket science en de montage is relatief eenvoudig.  Remmen idem dito, die komen er een keer aan binnen een half jaar, ook maar meteen doen, alleen wel een upgrade naar wat meer rem vermogen. Waarom? Omdat het kan en ik er plezier in heb het uit te zoeken en samen te stellen. Zijn er betere oplossingen ? Zonder meer, maar een deel van de sport is voor mij ook dit soort dingen te doen met een beperkt budget. Als je daar geen zin in hebt of onzin vind moet je het vooral niet doen. Iedereen op het forum die denkt, hé das wel handig, vraag maar raak, kan je het zelf ook een keer doen.

Gr Ron