!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Ontbreken van een SW en een groeiende voorkeur voor SUV's en crossovers speelt ook in andere landen. Dat de situatie is Nederland zoveel dramatischer is als in andere landen heeft maar één reden, met drie letters: BPM. De groep Nederlanders die zich een nieuwe auto kan veroorloven wordt door de belastingdruk gewoon steeds kleiner.Alle merken hebben daar last van, niet alleen Alfa Romeo, en ook de merken die (nog) wel SW's hebben. Het is niet voor niks dat het Nederlandse wagenpark het snelst verouderd van heel Europa. We rijden nu al in de oudste auto's van west-Europa en gaan spoedig ook worden ingehaald door 'arme' landen in het zuiden en oosten.
Mijn Giulia Veloce uit 2018 kostte nieuw 66k. Dat was met vrijwel alle opties. Mijn '22, zelfde uitvoering, zelfde opties plus Q spoiler + Harman Kardon, was nieuw 75k.Dat is nog geen 4% prijsstijging per jaar. Als ik mijn '22 Veloce nu samenstel: 83.600 euro. Dat is 5% erbij elk jaar Dat valt (de laatste jaren genegeerd) fors boven de inflatie uit, een daarbij is Alfa echt de concurrentie uit het zicht verloren
Dat valt (de laatste jaren genegeerd) fors boven de inflatie uit, een daarbij is Alfa echt de concurrentie uit het zicht verloren
Citaat van: VerdeVisconti op 24 juni 2024, 08:28:18Dat valt (de laatste jaren genegeerd) fors boven de inflatie uit, een daarbij is Alfa echt de concurrentie uit het zicht verlorenDaar staat Alfa, vrees ik, volledig buiten. Dit is puur als gevolg van het NL Belastingstelsel.