!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

HeMaN
152

  • Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
  • ****
    Amico del club - Alfist
Nieuw anti diefstal device (immobilizer) Giulia en Stelvio
« Gepost op: 18 juni 2024, 14:05:12 »
Volg deze al een tijdje gedurende zijn beta testen. Ziet er veelbelovend uit van wat ik heb gelezen.
Het ondervangt in ieder geval de radar poort methode.

Misschien interessant voor anderen hier?

https://www.facebook.com/share/p/vszyDHaUuQqicpwJ/

https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product%2Fproduct&product_id=71&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2SMWg1uk9vM5J7oS6XilHSbGOMqvCgGZ6huv8wCTg9QB3T9i0oXajVuSU_aem_3h0K_mZ4EKpMqlRK5IS9iw

en

https://youtu.be/flftCNo2SNU
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
*

Trompke
76

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • **
    - Junior Alfist
  • Giulietta QV - stage 1
Re: Nieuw anti diefstal device (immobilizer) Giulia en Stelvio
« Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2024, 11:12:41 »
Ik ben wel benieuwd naar de meningen van jullie. Ik mag volgende week mijn Veloce ophalen en ben mij aan het verdiepen in de beveiliging. Deze lijkt wel goede “bang for bucks” te zijn of is het te goed om waar te zijn? Kan geen ervaringen vinden
*

Robert69
1.512

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuw anti diefstal device (immobilizer) Giulia en Stelvio
« Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2024, 12:55:16 »
Citaat van: Trompke op  1 juli 2024, 11:12:41
Citaat van: Trompke op  1 juli 2024, 11:12:41
Ik ben wel benieuwd naar de meningen van jullie. Ik mag volgende week mijn Veloce ophalen en ben mij aan het verdiepen in de beveiliging. Deze lijkt wel goede “bang for bucks” te zijn of is het te goed om waar te zijn? Kan geen ervaringen vinden

De radar blocker heeft al meerdere malen zijn nut bewezen. Dus die heb ik er zelf in laten zetten.
Wat het ding in dit filmpje doet weet ik niet. Geen ervaring mee en ken ook niemand die het heeft geinstalleerd
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Trompke
76

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • **
    - Junior Alfist
  • Giulietta QV - stage 1
Re: Nieuw anti diefstal device (immobilizer) Giulia en Stelvio
« Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2024, 13:02:50 »
Citaat van: Robert69 op  1 juli 2024, 12:55:16
Citaat van: Robert69 op  1 juli 2024, 12:55:16
Citaat van: Trompke op  1 juli 2024, 11:12:41
Citaat van: Trompke op  1 juli 2024, 11:12:41
Ik ben wel benieuwd naar de meningen van jullie. Ik mag volgende week mijn Veloce ophalen en ben mij aan het verdiepen in de beveiliging. Deze lijkt wel goede “bang for bucks” te zijn of is het te goed om waar te zijn? Kan geen ervaringen vinden

De radar blocker heeft al meerdere malen zijn nut bewezen. Dus die heb ik er zelf in laten zetten.
Wat het ding in dit filmpje doet weet ik niet. Geen ervaring mee en ken ook niemand die het heeft geinstalleerd


Zojuist topic helemaal gelezen van de radarblocker. Dat gaat hem worden denk ik 👍🏻
*

DanaBanana
856

  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuw anti diefstal device (immobilizer) Giulia en Stelvio
« Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2024, 22:01:04 »
Ik denk dat deze immobilizer op zich best goed kan zijn. Dit concept is echter niet uniek, dit is een vrij gangbaar iets.

Potentieel nadeel is dat er ergens in de auto een kastje zit verstopt. Als je pech hebt met de verkeerde dieven en ze hebben de tijd, dan kunnen ze daar naar op zoek gaan op de voor de hand liggende plekken.. Met een totaal gesloopt interieur als resultaat.
*

jwq
2.652

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Nieuw anti diefstal device (immobilizer) Giulia en Stelvio
« Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2024, 08:40:15 »
Citaat van: DanaBanana op  1 juli 2024, 22:01:04
Citaat van: DanaBanana op  1 juli 2024, 22:01:04
Ik denk dat deze immobilizer op zich best goed kan zijn. Dit concept is echter niet uniek, dit is een vrij gangbaar iets.

Potentieel nadeel is dat er ergens in de auto een kastje zit verstopt. Als je pech hebt met de verkeerde dieven en ze hebben de tijd, dan kunnen ze daar naar op zoek gaan op de voor de hand liggende plekken.. Met een totaal gesloopt interieur als resultaat.

blijft natuurlijk altijd het probleem.....
Ook de radarblokker voorkomt niet dat men "gewoon"  een zijruit inslaat.....
De auto kan dan wellicht niet gestolen worden (maar daar zijn ook commerciele oplossingen voor), maar ze kunnen wel huishouden in het interieur bij hun pogingen
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA