!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

grigio vesuvio
67

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaring met upgrade 2017 naar 2020+ Giulia
« Reactie #75 Gepost op: 7 juli 2024, 10:00:43 »
Ah mooi verslag. Verschillen kan ik me goed voorstellen,  hebben misschien ook (deels) te maken met minder km’s en met dempers/sper. Ga als je ook wel merken in de serieuzere bochten. Mooie auto hoor. Kleur lijkt op foto wel antraciet.
*

Stiggy
488

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaring met upgrade 2017 naar 2020+ Giulia
« Reactie #76 Gepost op: 7 juli 2024, 18:11:01 »
Citaat van: grigio vesuvio op  7 juli 2024, 10:00:43
Citaat van: grigio vesuvio op  7 juli 2024, 10:00:43
Ah mooi verslag. Verschillen kan ik me goed voorstellen,  hebben misschien ook (deels) te maken met minder km’s en met dempers/sper. Ga als je ook wel merken in de serieuzere bochten. Mooie auto hoor. Kleur lijkt op foto wel antraciet.
Ja, het is een apart kleurtje. Met de zon erop is het idd antraciet, of soms een beetje antraciet. In het donker kijkt het weer meer gewoon zwart.
Ik vind het 'sinistere' van non-metallic zwart vooralsnog echt wel mooier, dus dat is het enige minpuntje. Maar wie weet went dit ook wel, smaken veranderen met de tijd ook.  :)
*

grigio vesuvio
67

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaring met upgrade 2017 naar 2020+ Giulia
« Reactie #77 Gepost op: 7 juli 2024, 21:38:34 »
Ja snap ik. Maar metallic is wel sterker. En dat hij bij elke lichtval een andere kleur aanneemt heeft ook wel wat. Elke keer weer een andere bella. Geniet ervan!
*

Quadrifoglio Verde
130

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Ervaring met upgrade 2017 naar 2020+ Giulia
« Reactie #78 Gepost op: 13 juli 2024, 23:21:04 »
Hele topic ook even doorgelezen. Kan het wel begrijpen, die hulpsystemen maken het op lange ritten minder vermoeiend, terwijl het je niet in de weg zit als je lekker wilt sturen.  Ik ben zelf ook op zoek geweest naar een exemplaar met ACC. Als je eenmaal een proefrit gemaakt hebt en de auto staat je aan, is er eigenlijk al geen weg terug. Of je bereid bent om voor een nieuwere uitvoering een bepaald bedrag te betalen, is natuurlijk heel persoonlijk.

Wat het aankoopproces betreft; ik heb het idee dat bedrijven de auto's soms gewoon in de showroom zetten zoals ze ze ook binnen krijgen. Eventuele onvolkomenheden zijn mooie uitgangspunten voor onderhandeling; als zij het het in orde maken op hun kosten, lijkt het dat jij het mooi uitonderhandeld hebt, terwijl het bij auto's in deze prijsklasse gewoon in orde gemaakt moet worden voor de aangeboden prijs. Waarschijnlijk hebben ze het ook al in de verkoopprijs berekend. Wil jij de auto niet, omdat hij je dus niet 100% aan staat, blijkt er ineens heel veel mogelijk te zijn. Ach, hoort er ook een beetje bij als je een occasion koopt...

Belangrijkste is dat jij een auto hebt die je aanstaat voor uiteindelijk een eerlijk bedrag, en ik neem aan dat je we een mooie garantie erbij krijgt bij zo'n nieuwe auto.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

Stiggy
488

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaring met upgrade 2017 naar 2020+ Giulia
« Reactie #79 Gepost op: 14 juli 2024, 09:30:22 »
Denk dat je daar gelijk in hebt @Quadrifoglio Verde : krasjes e.d. wegwerken als onderhandelingspunt. Misschien ook wel de slimste tactiek: krijg je een koper die er niet over valt dan bespaar je de (veelal dure) herstelkosten. Valt de koper er wel over dan breng je het als “kijk we komen je een heel eind tegemoet”.

Ik heb 6 maanden garantie gekregen. Normaal doen ze 3 maanden, maar verkoper liet vallen dat deze zo nieuw is dat hij er gerust ook 6 maanden op durfde te geven. Daar heb ik hem aan gehouden toen de opdrachtbevestiging opgesteld werd   :).
*

Robert69
1.509

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaring met upgrade 2017 naar 2020+ Giulia
« Reactie #80 Gepost op: 14 juli 2024, 09:49:27 »
Denk dat je daar gelijk in hebt @Quadrifoglio Verde : krasjes e.d. wegwerken als onderhandelingspunt. Misschien ook wel de slimste tactiek: krijg je een koper die er niet over valt dan bespaar je de (veelal dure) herstelkosten. Valt de koper er wel over dan breng je het als “kijk we komen je een heel eind tegemoet”.

Ik heb 6 maanden garantie gekregen. Normaal doen ze 3 maanden, maar verkoper liet vallen dat deze zo nieuw is dat hij er gerust ook 6 maanden op durfde te geven. Daar heb ik hem aan gehouden toen de opdrachtbevestiging opgesteld werd   :).

Met zo'n nieuwe auto voor dei prijs kun jij met een gerust hart een beroep doen op de non-conformiteit als er iets aan de hand is. Dus die 6 maanden is weer zo'n mooie wassen neus die je er gratis bij krijgt van de verkoper.

Precies om deze reden heb ik een hekel aan autoverkopers. Kopje koffie, slechte glimlach, nog slechter gesprek, auto gekocht en eenmaal thuis bekruipt je het gevoel dat je even wilt douchen al weet je niet waarom.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Bottas
1.071

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaring met upgrade 2017 naar 2020+ Giulia
« Reactie #81 Gepost op: 14 juli 2024, 10:55:14 »
Die allergie deel ik met je!
*

Milan.M
1.893

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.Veloce
Re: Ervaring met upgrade 2017 naar 2020+ Giulia
« Reactie #82 Gepost op: 21 juli 2024, 09:02:28 »
@Stiggy Gefeliciteerd met de aankoop!

Even een vraag m.b.t. de rijhulpsystemen: werkt de Highway Assist bij jou op alle snelwegen?
(Ik bedoel dus echt het actief sturen tussen de lijnen, niet de lane departure warning.)

Bij mijn 2020 Giulia functioneert de LDW en de traffic jam assist prima, maar ik krijg de highway assist niet werkend op de snelwegen hier in noord holland. Ik weet zeker dat de Highway assist werkte tijdens mijn proefrit in zuid holland.

Ik kom op internet verschillende berichten tegen dat het systeem samenwerkt met GPS data om te activeren, dus mogelijk heeft dat ermee te maken.
Giulia Veloce Nero Vulcano

Meer info: De Giulia Veloce van Milan

Instagram: Juul.Veloce
*

Stiggy
488

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaring met upgrade 2017 naar 2020+ Giulia
« Reactie #83 Gepost op: 21 juli 2024, 09:24:57 »
Dank @Milan.M , en jij ook nog gefeliciteerd met de jouwe!

Wat betreft je vraag: ik heb nog niet genoeg (snelweg) kilometers gemaakt om daar een goed antwoord op te hebben. Op de terugweg van aanschaf (Noord-Holland naar Noord-Brabant) aardig wat file gehad, dus veel Traffic Jam Assist. Ik dacht dat Highway Assist wel overal werkt waar ik het tot nu toe geprobeerd heb, met de gebruikelijke uitzonderingen natuurlijk die je bij dit soort systemen hebt. Lijntjes niet duidelijk genoeg, te vies weer, zon in de camera, etc, dan werkt het meestal niet (ook niet in andere auto’s die ik had).

In dit filmpje wordt wel over FCW gesproken, dus die moet je niet uitgezet hebben denk ik, en highway assist werkt niet als er geen navi gegevens zijn of de route wordt herberekend. Staan de snelwegen waarop je het probeert wel goed op de kaart?