!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #45 Gepost op: 30 juli 2024, 13:45:53 »
Het komt door de “concave” van de spaken, de velg heeft verder dezelfde maten als de velg die er nu achter onder zit, incl. ET. Ik lig er niet zo wakker van. Zijn een berg pakketbezorgers onderweg…….

Doe de foto van de 166 klauw maar, bedankt voor het aanbod !


Gr Ron
*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #46 Gepost op: 30 juli 2024, 14:27:34 »
Inmiddels ook de gedraaide bussen voor de Q achterschijven conversie binnen, is ook meteen probleem spacer opgelost. Ik wacht nog even met het remmen project, dat wil ik in december doen icm de grote beurt. Voor achter nieuwe schijven met nieuwe blokken en RVS remleidingen.



In september wel meteen wat relais preventief laten vervangen. Ik begreep dat ik er nog twee bij moet hebben.




Ik heb nog geen storingen, wil ik graag zo houden. En elke dag na 20km even naar de 5500 toeren en afremmen op de motor.

Gr Ron 
*

sikmans
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 180AT
  • *
    - Startende Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #47 Gepost op: 30 juli 2024, 15:05:20 »
Lekker bezig!
Ik ga volgende week de bak laten spoelen, stond nog op mijn lijstje.
De relais ga ik ook nog preventief vervangen deze zomer. Het startmotor relais is natte belangrijkste.
Welke relais ga je kopen?
#Giulia 2.2 180AT (245Pk,544Nm), non EGR/Swirls.
#Lancia Fulvia Berlina 1972
RIP: Alfa 166 2.4 JTD 20v (2006) Nero Pergusa ~230pk - ~500nm*
Custom remap - FMIC - katloos/demperloos/EGRloos/resonatieboxloos/swirlkleploos/gaskleploos
*

sikmans
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 180AT
  • *
    - Startende Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #48 Gepost op: 30 juli 2024, 19:31:15 »
Het komt door de “concave” van de spaken, de velg heeft verder dezelfde maten als de velg die er nu achter onder zit, incl. ET. Ik lig er niet zo wakker van. Zijn een berg pakketbezorgers onderweg…….

Doe de foto van de 166 klauw maar, bedankt voor het aanbod !


Gr Ron

De foto is lastig te maken, je kan dan niet goed zien hoeveel er tussen zit. Ik gok ongeveer 1 centimeter.
Ook bij de Giulia op het dichtstbijzijnde punt ongeveer hetzelfde.
#Giulia 2.2 180AT (245Pk,544Nm), non EGR/Swirls.
#Lancia Fulvia Berlina 1972
RIP: Alfa 166 2.4 JTD 20v (2006) Nero Pergusa ~230pk - ~500nm*
Custom remap - FMIC - katloos/demperloos/EGRloos/resonatieboxloos/swirlkleploos/gaskleploos
*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #49 Gepost op: 30 juli 2024, 21:00:15 »
Ik heb het opgelost, ook alles besteld voor de Q achter remschijf conversie. Voor, achter nieuwe schijven met EBC geel remblokken en RVS remleidingen. Kunnen die mooie lichte gedraaide bussen ook aan de slag.

Gr Ron
*

Robert69
1.509

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #50 Gepost op: 30 juli 2024, 21:05:37 »
Tja wat is te krap de velg raakt nergens de remklauw, maar laat toch maar 3mm spacer meekomen…

Gr Ron

Nou, laten we zeggen dat 0,124 mm best krap is. Standaard is het 2-3 mm, althans bij mij.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #51 Gepost op: 30 juli 2024, 21:21:01 »
Is te krap, als alles een keer goed heet wordt loop je het risico dat het elkaar raakt. Maar met de 350mm remschijven kom ik op 5mm of meer ruimte, dat is prima.

Gr Ron
*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #52 Gepost op: 16 augustus 2024, 20:59:37 »
Nou, ik had dus geen storingen, week geleden startte Giulia niet, wel alle lampjes netjes aan, licht aan, maar startmotor ging niet rond. Ff wachten uitstappen, auto weer dicht, open en starten. Gisteren stopte de claxon ermee. Vandaag alle 6 de relais vervangen, claxon werkt weer en start ook nog. Nu moet dat maar weer 6 jaar zo blijven.

Ik heb er 6 van deze ingezet, zal er nog twee bestellen voor in de zekeringenbox in de kofferbak.



Dan de remmen. De conversie van 305 naar 350mm ligt klaar, maar ik was toch bezig in de garage dus de remschijven even netjes gemaakt voor de montage. Ik erger me altijd aan roestige schijven en vind de combinatie antraciet velgen, zilverkleurige naven en rode remklauwen een beetje rommelig. Kreeg van een Poolse mede-Alfist wat foto’s van zijn conversie en ik dacht, dat kan wat strakker



Ik heb eerst de schijven met remreiniger schoongemaakt, ze zijn nieuw, maar toch en daarna met ammoniak nog een keer ontvet. Goed laten drogen en met hammerite hittebestendige verf mat zwart gespoten. Zou tot 800 graden moeten kunnen hebben, ik ben benieuwd hoe lang het blijft zitten.





Remschijven voor en achter gedaan, dan is alles een beetje toonbaar.

Gr Ron
*

Robert69
1.509

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #53 Gepost op: 16 augustus 2024, 21:30:57 »
Zijn dat die relaitjes achter het rechtervoorwiel? Is dat een beetje zelf te doen, zonder brug?

Oh wow, ik ben benieuwd hoe dat gaat met die zwarte remschijven. Dat zou wel het laatste zijn waar ik mee zou hobby-en, maar inmiddels weet ik dat jij nergens voor terugdeinst ;D
Ook benieuwd hoe dat staat onder jouw auto
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #54 Gepost op: 16 augustus 2024, 22:11:15 »
Ik laat de remschijven drogen, dan haal ik de verf er weer af waar de renblokken dat ook al doen. Dan zit er de eerste 150km geen verflaag op de blokken. Remschijven waren als voorzien van een coating dus je remt de verf er wel vanaf op het loopvlak.

De relais was een uurtje werk. Heb het met de krik gedaan, voorwiel op balkje, de Giulia is nogal laag, wiel eraf, tig schroefjes los, voorzijde wielkuip naar achteren, met klein dun schroevendraaiertje de drie relaishouders eruit klikken (je ziet aan de voorkant per box twee kleine puntjes







Aan de kant waar de relaisbox erop zit geklikt duw je met de schroevendraaier naar boven de pal in en trek je voorzichtig de relaisbox naar boven. Deksel eraf,  relais vervangen

Hier heeft iemand de houder er ook uitgehaald, maar die kan je laten zitten als je de schroevendraaier gebruikt. Je kan hier zien waar je met de kleine dunne schroevendraaier omhoog moet duwen



 en weer andersom. Is een beetje op gevoel, maar dan klik je hem weer vast. Dat x3.

Alles weer vast en wiel er weer op.

Was goed te doen op de krik.

Gr Ron

*

Sandert
16

  • *
    - Startende Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #55 Gepost op: 19 augustus 2024, 08:50:46 »
Ik herken je startproblemen en mijn claxon deed het pas een paar dagen niet. Top dat je de oplossing zo helder heb opgeschreven! Heb jij voor mij het onderdeelnummer of bestel link van de relais?
*

sikmans
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 180AT
  • *
    - Startende Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #56 Gepost op: 19 augustus 2024, 09:04:57 »
Top beschrijving!
#Giulia 2.2 180AT (245Pk,544Nm), non EGR/Swirls.
#Lancia Fulvia Berlina 1972
RIP: Alfa 166 2.4 JTD 20v (2006) Nero Pergusa ~230pk - ~500nm*
Custom remap - FMIC - katloos/demperloos/EGRloos/resonatieboxloos/swirlkleploos/gaskleploos
*

Marcel1979
666

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #57 Gepost op: 19 augustus 2024, 12:11:29 »
Ik herken je startproblemen en mijn claxon deed het pas een paar dagen niet. Top dat je de oplossing zo helder heb opgeschreven! Heb jij voor mij het onderdeelnummer of bestel link van de relais?

https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B00BHHSDD6?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B00BHHSDD6?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Sandert
16

  • *
    - Startende Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #58 Gepost op: 19 augustus 2024, 12:39:58 »
Dankjewel voor de link. Prima prijs ook in vergelijking met de orginele prijzen!
*

sikmans
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 180AT
  • *
    - Startende Alfist
Re: 🛞🛞🛞🛞🛞
« Reactie #59 Gepost op: 21 augustus 2024, 13:52:50 »
De relais staan ook nog op mijn preventieve to-do list voor mijn Giulia JTD.
Er wordt heel wat gepost over de soorten, merken en types relais op diverse Alfa fora.
Heb jij bewust gekozen voor deze Bosch variant?
#Giulia 2.2 180AT (245Pk,544Nm), non EGR/Swirls.
#Lancia Fulvia Berlina 1972
RIP: Alfa 166 2.4 JTD 20v (2006) Nero Pergusa ~230pk - ~500nm*
Custom remap - FMIC - katloos/demperloos/EGRloos/resonatieboxloos/swirlkleploos/gaskleploos