!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

*

Rickx147
10

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Giulia verlagen
« Gepost op: 2 juli 2024, 12:58:34 »
Hi, goedemiddag,

Ik zou graag mijn Giulia een klein beetje willen verlagen. Nu las ik dat er verschillen zijn tussen de 1e generatie en 2e generatie. Mijn Giulia is van Januari 2019 (dus geproduceerd in 2018) en is een Euro6D van de 1e generatie. Op dit forum lees ik dat die van de 1e generatie een paar cm lager zijn, maar ik vind hem nog vrij hoog eigenlijk. Heb nooit problemen met de bodem, ook niet bij de meest krankzinnig hoge bulten.

Hiervoor had ik een auto die met een oneffenheid in de weg al over de grond sleepte en daar had ik niet zo'n fijne ervaringen mee. Ben dus als de dood dat ik heel de onderkant "vernaggel". Bijvoorbeeld met een Eibach set ben ik al bang voor de bulten en parkeergarages.

Iemand enig ervaring of die mij advies kan geven?
Dankjewel alvast. Rick
*

Tinus89
42

  • Type Alfa: Giulia MY2017
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2024, 16:38:00 »
Ik heb een eerste generatie (die dacht ik 30mm lager staat dan de 2e generatie) en ik vind hem zeer mooi staan, wielkasten mooi gevuld.

Maar: ik heb al wel meerdere keren met de bodem op de grond gelegen. Op drempels/afritten met 3-4 mensen in de auto, op vakantie ook wel eens op een stijl weggetje wat knikte naar horizontaal, met 2 man en bagage in de auto.

Kan je misschien eens een foto plaatsen om je "stance" eens te bekijken? Plus dan kunnen wij mooi even naar een Giulia kijken:)
*

Marcel1979
666

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #2 Gepost op: 2 juli 2024, 17:33:55 »
Ik heb de Squadra Sportiva verlagingsveren van Alfisti.net. Geen problemen met drempels in woonwijken. Ik rij er wel altijd rustig overheen.

Giulia Super uit mei 2018 met Velocepakket







Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Bottas
1.071

  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2024, 18:58:19 »
Je bent de politie foto vergeten
*

Rickx147
10

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2024, 21:22:44 »


Hier foto van de auto. Met name achter staat ie zo omhoog. Dat vind ik jammer maar niet storend. Alleen voor de finishing touch mag die achter wel iets lager. Ik heb ook vrij dikke banden, dus dat zal ook wel iets doen maar afstand tot de wielkast is best hoog in my opinion.
*

Rickx147
10

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2024, 21:29:30 »
@Marcel1979  prachtige spec zeg. Ziet er gelikt uit zo. Ik zou zeggen dat je bij iedere bult die wat hoger is dan normaal al problemen hebt of heel schuin overheen moet, maar dat is dus niet het geval merk ik. Wat kosten die veren ongeveer?
*

bekkie
2.808

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2024, 21:32:16 »
Citaat van: Rickx147 op  2 juli 2024, 21:22:44
Citaat van: Rickx147 op  2 juli 2024, 21:22:44


Hier foto van de auto. Met name achter staat ie zo omhoog. Dat vind ik jammer maar niet storend. Alleen voor de finishing touch mag die achter wel iets lager. Ik heb ook vrij dikke banden, dus dat zal ook wel iets doen maar afstand tot de wielkast is best hoog in my opinion.

Zal wel aan mij liggen, maar ik vind 'm er zo perfect bijstaan!
Lager lijkt me niet fraaier en zéker niet slim wat betreft de bodemspeling.
Je komt er pas in het buitenland achter, of met meerdere personen en/of zware bagage, hoe fijn die paar centimeter speling dan is. Als ik de drempels in Italië, Frankrijk of Spanje zie, zou ik het mooi zo laten.
Maar gelukkig kun je mijn gezijk links laten liggen en gewoon doen wat je zelf graag wilt!
Als je enkel in NL rijdt, zal het risico op bodemschade wel minder zijn.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Rickx147
10

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #7 Gepost op: 2 juli 2024, 21:39:40 »
Citaat van: bekkie op  2 juli 2024, 21:32:16
Citaat van: bekkie op  2 juli 2024, 21:32:16
Citaat van: Rickx147 op  2 juli 2024, 21:22:44
Citaat van: Rickx147 op  2 juli 2024, 21:22:44


Hier foto van de auto. Met name achter staat ie zo omhoog. Dat vind ik jammer maar niet storend. Alleen voor de finishing touch mag die achter wel iets lager. Ik heb ook vrij dikke banden, dus dat zal ook wel iets doen maar afstand tot de wielkast is best hoog in my opinion.

Zal wel aan mij liggen, maar ik vind 'm er zo perfect bijstaan!
Lager lijkt me niet fraaier en zéker niet slim wat betreft de bodemspeling.
Je komt er pas in het buitenland achter, of met meerdere personen en/of zware bagage, hoe fijn die paar centimeter speling dan is. Als ik de drempels in Italië, Frankrijk of Spanje zie, zou ik het mooi zo laten.
Maar gelukkig kun je mijn gezijk links laten liggen en gewoon doen wat je zelf graag wilt!
Als je enkel in NL rijdt, zal het risico op bodemschade wel minder zijn.

Bedankt voor je compliment. Zeker geen gezeik alleen maar blij met je input. Hij is ook niet mega hoog. Misschien helpt een spacer ook wel voor de breedte dat dat ook nog wat meer doet.
September naar land van herkomst, dus dan kunnen we eens door de bergen en slechtere paden rijden om te kijken hoe die het doet.
Dankjewel voor je  reactie.

Plaatje eh. Blijft een fantastisch model met nog betere rij eigenschappen.
*

Robert69
1.509

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2024, 08:31:29 »
Ben het volledig eens met bekkie: niks meer aan doen, auto staat er meer dan prima bij zo. Heb zelf ook een Veloce van bouwjaar 2018 en de auto is perfect zoals die is. Als je de auto lager gaat zetten krijg je geheid problemen met hogere drempels, ingangen van garages of in het buitenland met kuilen en plotseling aflopende wegen. Heb mijn auto, ook een Veloce uit 2018, afgelopen vakantie in Kroatie ook een paar keer horen protesteren. Hebben we het nog niet eens over net iets te hoge stoepjes of broodjes in parkeerhavens.
Voor de wegligging hoef je het ook niet te doen, je kunt je prima vertonen op de autobahn, ook op bochtige stukken ;D
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Marcel1979
666

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2024, 08:44:32 »
Citaat van: Rickx147 op  2 juli 2024, 21:29:30
Citaat van: Rickx147 op  2 juli 2024, 21:29:30
@Marcel1979  prachtige spec zeg. Ziet er gelikt uit zo. Ik zou zeggen dat je bij iedere bult die wat hoger is dan normaal al problemen hebt of heel schuin overheen moet, maar dat is dus niet het geval merk ik. Wat kosten die veren ongeveer?

Nu ik jouw auto zo zie, kan ik niet echt zeggen dat ze hoog op de poten staat. Weet je zeker dat ze niet al verlaagd is? Mijn mening? Zo laten zoals het nu is.

https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulia/Suspensions/Eibach-Giulia-ProKit-Sports-Spring-Kit::9156.html

*edit: ook rondom 16mm spacers (32mm per as) Geen problemen met aanlopen in de wielkasten
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Robert69
1.509

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2024, 09:42:40 »
@Marcel1979 : nee, die is niet verlaagd, de mijne is ook zo
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ron
239

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2024, 17:27:15 »
Ik heb een januari 2018 Giulia en die is standaard ook laag zat. Wil er wel een schroefset onder, vind hem net iets te soft wbt vering. Kan ik hem 89x hoger en lager zetten en 40x de hardheid instellen tot ie naar mijn zin is……… veel lager zal ie niet worden




Gr Ron
*

Fries74
53

  • Type Alfa: Giulia 2.0T rwd
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #12 Gepost op: 4 juli 2024, 19:33:34 »



De mijne is wel verlaagd maar lijkt mij niks lager dan de Giulia van Rickx147. Ik heb wel de rwd versie met 18 inch. Niet echt last van parkeergarages maar heuvels wel met een beetje beleid nemen (niet dat ik er scheef overheen moet)
Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
H&S stage 1 Bmc luchtfilter
Eibach pro springs verlaagd
*

Busso
922

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Giulia verlagen
« Reactie #13 Gepost op: 6 juli 2024, 13:20:47 »
Mijne is van januari 2018 en niet verlaagd en ga ik ook niet meer doen.  Afgelopen weken 2x zachtjes op een hobbelig Frans weggetje de grond geraakt midden onder toen ik minder dan stapvoets reed.


Er ligt denk ik iets van 30 kg spullen achterin.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Fries74
53

  • Type Alfa: Giulia 2.0T rwd
  • **
    - Junior Alfist
Re: Giulia verlagen
« Reactie #14 Gepost op: 6 juli 2024, 14:20:22 »
Citaat van: Busso op  6 juli 2024, 13:20:47
Citaat van: Busso op  6 juli 2024, 13:20:47
Mijne is van januari 2018 en niet verlaagd en ga ik ook niet meer doen.  Afgelopen weken 2x zachtjes op een hobbelig Frans weggetje de grond geraakt midden onder toen ik minder dan stapvoets reed.


Er ligt denk ik iets van 30 kg spullen achterin.


Ook deze lijkt mij net zo laag als mijn Giulia, dan zou ik hem ook niet lager zetten.
Over 3 weken ook naar Frankrijk eens kijken hoe dat met de Giulia gaat
Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
H&S stage 1 Bmc luchtfilter
Eibach pro springs verlaagd