!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.
Meningen verschillen Ik vind de kuipstoelen super heerlijk zitten en er onwijs gaaf uit zien. Straalt echt klasse vanaf.
Citaat van: Dutchdriftking op 3 juli 2024, 15:22:03Citaat van: Dutchdriftking op 3 juli 2024, 15:22:03Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.Leeglopen doe je er uiteindelijk toch wel op, maakt niet uit voor welke versie je gaat. Al heb ik sterk de indruk dat de TCT (nog) duurder in onderhoud is (koppeling!).Ik denk dat ik hierna een Maserati koop. Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!
... Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!
Als ik elk jaar 3 a 4 mille moet uitgeven om de boel rijdende te houden, dan gaat ie bij mij heeeeel snel de deur uit!
Citaat van: GT1986 op 3 juli 2024, 15:52:50Citaat van: GT1986 op 3 juli 2024, 15:52:50Citaat van: Dutchdriftking op 3 juli 2024, 15:22:03Citaat van: Dutchdriftking op 3 juli 2024, 15:22:03Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.Leeglopen doe je er uiteindelijk toch wel op, maakt niet uit voor welke versie je gaat. Al heb ik sterk de indruk dat de TCT (nog) duurder in onderhoud is (koppeling!).Ik denk dat ik hierna een Maserati koop. Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!Haha, ik bladerde gisteravond tot in de late uurtjes door de threads van Battle en Arjan: veel mooie upgrades, maar wat een kosten zeg. Zeker als ik het vergelijk met mijn 1.4 Giulietta. Het enige wat ik heb gehad (klop, klop, klop): de beruchte MultiAir Unit. Een duur grapje die Van Doorn en Top jaren geleden vakkundig heeft opgelost. Naast dat is het puur onderhoud als olie, filters, remmen, banden etc.
Citaat van: Bottas op 3 juli 2024, 21:24:18Citaat van: Bottas op 3 juli 2024, 21:24:18Als ik elk jaar 3 a 4 mille moet uitgeven om de boel rijdende te houden, dan gaat ie bij mij heeeeel snel de deur uit!Bij mij niet, daarvoor ben ik veel te gek met die auto. Ik eet er geen boterham minder om en m’n vrouw gunt me m’n hobby.En aan het eind van elk jaar denk ik weer: zo zal het vast niet doorgaan. Aan die gedachte houd ik me dan maar vast.