!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

*

DanielH92
2.113

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #15 Gepost op: 3 juli 2024, 15:24:22 »
Zover ik weet..
235pk=gietijzeren blok
241pk=aluminium blok
Laatste is vanaf halverwege 2014 geïntroduceerd. Kent volgens mij minder problemen qua turbo kwaaltjes en onder andere een metalen oliefilter dat fijner te vervangen is dan het papieren inlegfilter. Nog meer voordelen van het alu blok?
*

GT1986
1.273

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #16 Gepost op: 3 juli 2024, 15:31:00 »
Ja, een stuk minder astmatisch bovenin het toerenbereik. Als beide blokken op stock-software lopen is de 241 pk-versie duidelijk de fijnere, als ik de tests mag geloven. Gechipt schijnt het elkaar niet veel te ontlopen.

De 241 pk-versie is altijd aan de TCT-transmissie gekoppeld, de 235 pk-versie is altijd handgeschakeld.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

GT1986
1.273

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #17 Gepost op: 3 juli 2024, 15:52:50 »
Citaat van: Dutchdriftking op  3 juli 2024, 15:22:03
Citaat van: Dutchdriftking op  3 juli 2024, 15:22:03
Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.

Leeglopen doe je er uiteindelijk toch wel op, maakt niet uit voor welke versie je gaat.  ;D ;D

Al heb ik sterk de indruk dat de TCT (nog) duurder in onderhoud is (koppeling!).

Ik denk dat ik hierna een Maserati koop. Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

GT1986
1.273

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #18 Gepost op: 3 juli 2024, 15:54:19 »
Citaat van: Giulietta QV op  3 juli 2024, 14:37:34
Citaat van: Giulietta QV op  3 juli 2024, 14:37:34
Meningen verschillen Ik vind de kuipstoelen super heerlijk zitten en er onwijs gaaf uit zien. Straalt echt klasse vanaf.

De 'kuipstoelen' en het standaard QV-meubilair zijn tot het gedeelte waar de hoofdsteun begint 1-op-1 gelijk. Er is dus geen enkel verschil in zitten. Het verschil ontstaat pas vanaf de schouders en dat is puur visueel. Ik vind ze absoluut mooier, maar dat ze beter zitten is een fabel.

Dat er klasse van de kuipstoelen afstraalt is zeker waar!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Kobayagi
18

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T Sportiva
  • *
    - Startende Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #19 Gepost op: 3 juli 2024, 16:32:17 »
Citaat van: GT1986 op  3 juli 2024, 15:52:50
Citaat van: GT1986 op  3 juli 2024, 15:52:50
Citaat van: Dutchdriftking op  3 juli 2024, 15:22:03
Citaat van: Dutchdriftking op  3 juli 2024, 15:22:03
Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.

Leeglopen doe je er uiteindelijk toch wel op, maakt niet uit voor welke versie je gaat.  ;D ;D

Al heb ik sterk de indruk dat de TCT (nog) duurder in onderhoud is (koppeling!).

Ik denk dat ik hierna een Maserati koop. Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!

Haha, ik bladerde gisteravond tot in de late uurtjes door de threads van Battle en Arjan: veel mooie upgrades, maar wat een kosten zeg. Zeker als ik het vergelijk met mijn 1.4 Giulietta. Het enige wat ik heb gehad (klop, klop, klop): de beruchte MultiAir Unit. Een duur grapje die Van Doorn en Top jaren geleden vakkundig heeft opgelost. Naast dat is het puur onderhoud als olie, filters, remmen, banden etc.
*

DanielH92
2.113

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #20 Gepost op: 3 juli 2024, 17:17:14 »
Citaat van: GT1986 op  3 juli 2024, 15:52:50
Citaat van: GT1986 op  3 juli 2024, 15:52:50
... Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!

Hier snap ik dus weer niks van. Rij nu 2,5 jaar de QV, en buiten gewoon de oliebeurtjes om nog helemaal niks aan onkosten hoeven uitgeven buiten normale dingen als banden, remmen, lichtfiltertje etc. natuurlijk.

Grootste punt was een lekke radiateur laatst, maar die heb ik zelf voor €120 gewisseld.
Volgende week is de distributie aan de beurt, die is misschien wat duurder dan bij andere auto's, maar is weer over 5 jaar uit te smeren. Je hoort mij niet gelijk zeggen dat een QV erg duur in 't onderhoud is.
*

Dutchdriftking
498

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #21 Gepost op: 3 juli 2024, 17:24:13 »
Ik denk dat onderhoud en rijstijl van de vorige eigenaren erg belangrijk is. Het is typisch zo'n auto die heel slecht gaat op trappen bij een koude motor, te lange onderhoud intervallen, en direct uitschakelen na een pittige rit. Ik denk dat onderstaand verhaal over de olie temperatuur bij lichte belasting ook wel eens een rol kan spelen. Sowieso een leuk stukje om te lezen:

https://squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulietta/qv-tct/
*

Robert69
1.509

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #22 Gepost op: 3 juli 2024, 20:32:36 »
Citaat van: GT1986 op  3 juli 2024, 15:52:50
Citaat van: GT1986 op  3 juli 2024, 15:52:50
Citaat van: Dutchdriftking op  3 juli 2024, 15:22:03
Citaat van: Dutchdriftking op  3 juli 2024, 15:22:03
Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.

Leeglopen doe je er uiteindelijk toch wel op, maakt niet uit voor welke versie je gaat.  ;D ;D

Al heb ik sterk de indruk dat de TCT (nog) duurder in onderhoud is (koppeling!).

Ik denk dat ik hierna een Maserati koop. Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!

3 a 4 mille per jaar? Oh wow, hoe dan?
Buiten een keer de koppeling kwam ik bij lange na niet aan 1500 euro per jaar. En dan liet ik hem elk half jaar nakijken en onderhouden.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Giulietta QV
387

  • Type Alfa: QV Launch edition Squadra
  • ****
    - Senior Alfist
    • https://www.instagram.com/qv_launchedition_opaco/
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #23 Gepost op: 3 juli 2024, 20:50:59 »
Heb mijn QV nu 3 jaar en ieder jaar viel het zeker mee, maar dit jaar wel flink aan de beurt met nu al €13,5K…….. oeps😅 hier zit dan wel upgrade remmerij , downpipe en racekat bij.

Denk dat de vorige eigenaar een wilde was 😅
33
147GTA
156SW Savali
Mito 1.6
166 JTDm Squadra

https://www.instagram.com/qv_launchedition_opaco/
*

Bottas
1.071

  • *****
    - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #24 Gepost op: 3 juli 2024, 21:24:18 »
Als ik elk jaar 3 a 4 mille moet uitgeven om de boel rijdende te houden, dan gaat ie bij mij heeeeel snel de deur uit!
*

DanaBanana
853

  • *****
    - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #25 Gepost op: 3 juli 2024, 22:37:44 »
Ik heb tussen 2012 en 2017 een QV - handgeschakeld, eerste generatie blok - van nieuw naar 200.000 km gereden met werkelijke geen enkel probleem of bijzondere kosten. Alleen het volgens het boekje voorgeschreven onderhoud en normale slijtage-zaken als remmen en banden.
*

GT1986
1.273

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #26 Gepost op: 3 juli 2024, 23:08:46 »
Citaat van: Bottas op  3 juli 2024, 21:24:18
Citaat van: Bottas op  3 juli 2024, 21:24:18
Als ik elk jaar 3 a 4 mille moet uitgeven om de boel rijdende te houden, dan gaat ie bij mij heeeeel snel de deur uit!

Bij mij niet, daarvoor ben ik veel te gek met die auto. Ik eet er geen boterham minder om en m’n vrouw gunt me m’n hobby.

En aan het eind van elk jaar denk ik weer: zo zal het vast niet doorgaan. Aan die gedachte houd ik me dan maar vast. ;D
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Dutchdriftking
498

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #27 Gepost op: 4 juli 2024, 08:11:42 »
Tja, de 2.0 JTDm kan er anders ook wat van hoor.... EGR, roetfilter, turbo, koppeling, alle dure onderdelen in één jaar gehad, en ook nog een zooitje upgrades doorgevoerd. Als ik de komende twee jaar niks heb dan zit ik gemiddeld ook weer op 3-4k per jaar 🙈
*

-Battle-
412

  • Type Alfa: Giulietta QV LE nr474
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #28 Gepost op: 4 juli 2024, 09:26:44 »
Citaat van: Kobayagi op  3 juli 2024, 16:32:17
Citaat van: Kobayagi op  3 juli 2024, 16:32:17
Citaat van: GT1986 op  3 juli 2024, 15:52:50
Citaat van: GT1986 op  3 juli 2024, 15:52:50
Citaat van: Dutchdriftking op  3 juli 2024, 15:22:03
Citaat van: Dutchdriftking op  3 juli 2024, 15:22:03
Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.

Leeglopen doe je er uiteindelijk toch wel op, maakt niet uit voor welke versie je gaat.  ;D ;D

Al heb ik sterk de indruk dat de TCT (nog) duurder in onderhoud is (koppeling!).

Ik denk dat ik hierna een Maserati koop. Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!

Haha, ik bladerde gisteravond tot in de late uurtjes door de threads van Battle en Arjan: veel mooie upgrades, maar wat een kosten zeg. Zeker als ik het vergelijk met mijn 1.4 Giulietta. Het enige wat ik heb gehad (klop, klop, klop): de beruchte MultiAir Unit. Een duur grapje die Van Doorn en Top jaren geleden vakkundig heeft opgelost. Naast dat is het puur onderhoud als olie, filters, remmen, banden etc.

Je moet het natuurlijk ook wel zo zien dat "we" de duurdere slijtage delen allemaal in 1x hebben gehad ... en dan ook nog met kilometerstanden waarbij je dat nog lang niet zou verwachten, noem het dikke pech  :-[ . Als ik dat wegstreep kom ik qua normaal onderhoud helemaal niet aan van die hoge kosten uit. Er zijn gewoon een paar "zwakke" punten bij een QV (tct) die als ze kapot gaan gelijk ook goed geld kosten en als je dan een paar van die punten tegelijk of op 2 jaar tijd hebt, ja dan is het balen  :-X .
Nu: Giulietta QV Launch Edition #474
Had: Giulietta 1.4MA
Had: 156 sportwagon 1.9JTD
Had: 147 2.0 twinspark.
*

brinkerik
1.855

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulietta QV Launch Edition 8C Rosso / Competizione Rosso
« Reactie #29 Gepost op: 6 juli 2024, 18:26:37 »
Citaat van: GT1986 op  3 juli 2024, 23:08:46
Citaat van: GT1986 op  3 juli 2024, 23:08:46
Citaat van: Bottas op  3 juli 2024, 21:24:18
Citaat van: Bottas op  3 juli 2024, 21:24:18
Als ik elk jaar 3 a 4 mille moet uitgeven om de boel rijdende te houden, dan gaat ie bij mij heeeeel snel de deur uit!

Bij mij niet, daarvoor ben ik veel te gek met die auto. Ik eet er geen boterham minder om en m’n vrouw gunt me m’n hobby.

En aan het eind van elk jaar denk ik weer: zo zal het vast niet doorgaan. Aan die gedachte houd ik me dan maar vast. ;D

Hier kwa geld kom ik niet bij deze bedragen.. Maar helaas ook zeker niet zonder problemen.  Nu c.a. 3 1/2 jaar in bezit,  13 - 15 k  km per jaar.
Laatste geintje heeft geen bak geld gekost, maar wel lang aan het zoeken geweest en heeft aanschaf 2e auto in werking gezet..

Ben wel erg gek met de Qv, en zal nog wel tijdje blijven.

Verder nog als feedback --> ik heb bewust geen Lunch editie/ en geen dakraam.   Die opsmuk is Gaaf; maar lijkt mij duur bij schade, en een dakraam kan lek, en geeft extra gewicht op een plek waar je dat niet wil --> Hoog!
Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97