!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

marcelt
132

  • Type Alfa: Giulia 2.0 - 2022
  • ***
    - Alfist
Re: uitschakelen Easy Entry, hoe?
« Reactie #15 Gepost op: 9 augustus 2024, 09:08:15 »
Heb jij deze optie niet in het menu instellingen?

Huidig: Giulia 2022
Eerder: Alfa 147 2.0 2001,  Alfa MiTo 1.3 JTDm 2011, Giulietta TCT 2013
Trouwauto : Alfa 8C Spider
*

Bertonebianco
111

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 Super
  • ***
    - Alfist
  • ruim 40 jaar Alfa, geen moment spijt.
Re: uitschakelen Easy Entry, hoe?
« Reactie #16 Gepost op: 9 augustus 2024, 09:59:37 »
Nee, dan had ik het wel geweten.
Stelvio van maart 2018.
Latere versies wel.
Nu: Stelvio 2.0T Q4 Super, Squadra Massimo, full options.
Eerder: Giulia 2.0T Q4 Veloce, Brera Spider 1.8 TBi Squadra, Giulia  2.2 JTDm Super Squadra, Giulietta 2.0JTDm Squadra, 159 SW Ti 2.2 JTDm Squadra, Giulietta 1.6JTDm enz enz
*

Joop
9

  • *
    - Startende Alfist
Re: uitschakelen Easy Entry, hoe?
« Reactie #17 Gepost op: 12 september 2024, 20:12:00 »
Heb me eens ingelezen op dit onderwerp op giuliaforum.

Mijn conclusies. Als het niet standaard op je auto zit zou je het erop kunnen krijgen als je het volgende controleert en waar nodig aanpast:
1 de software van je ETM moet boven de 072.xxx.xxx zijn
2 er zit een kasje onder je stoel (voorkant iets naar rechts). Die moet SW09.00 zijn ( en dus niet SW08 of SW07)
3 in de software van je ETM moet je een proxy aanpassen. Byte 74 moet op AB of AA staan (ipv (A2, A3, of A7)

Opmerkingen per punt:
1 ik weet niet zeker of je de allereerste ETM's tot 072.xxx.xxx of hoger kan updaten. Vanaf halverwege 2017 zou het volgens mij zeker mogelijk moeten zijn. Ik heb het geluk dat mijn software bij een eerdere onderhoudsbeurt al is geupdate naar 090.00.061 (Giulia uit 2018). Dat schijnt een van de laatste software-versies te zijn. Je kan jouw software-versie terugvinden in het menu van je boardcomputer.
2 je kan een foto maken van het apparaat onder  je stoel om te kijken of je de juiste versie hebt. Heb je die niet dan vind je in post # 173 van de 1e onderstaande link het onderdeelnummer wat je nodig hebt (er zijn 3 varianten). Ik heb het geluk dat ik al de juiste versie in de auto heb zitten.
3 ik heb echter nog steeds niet in het menu van de boardcomputer de optie van 'easy exit on / of' zitten. Je kan dat controleren door in je menu naar 'bestuurdersondersteuning' te gaan. De optie zou moeten staan onder 'remservice' en boven 'herstel instellingen. Ik heb die optie dus niet in het menu. Je schijnt die optie aan te kunnen zetten door met MES (een programma om wijzigingen in te voeren in je boardcomputer) een  proxy aan te passen. Proxy 74 zou naar AB of AA aangepast moeten worden en dan zou de optie in het menu moeten verschijnen.
Ik heb deze laatste stap helaas niet kunnen testen want ik heb geen MES.

Links van de bronnen (de 1e is het meest waardevol)
https://www.giuliaforums.com/threads/easy-exit-decoding-byte-74-in-procsi-option-to-disable-it.46411/page-2?nested_view=1&sortby=oldest#replies
https://www.giuliaforums.com/threads/i-finally-got-my-software-updated.45694/
(relevante posts# 37, 45, 118, 134, 142
*

Bertonebianco
111

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 Super
  • ***
    - Alfist
  • ruim 40 jaar Alfa, geen moment spijt.
Re: uitschakelen Easy Entry, hoe?
« Reactie #18 Gepost op: 13 september 2024, 09:26:19 »
Ik duik onder m'n stoel ;-)
de SW versie van het kastje is oké, SW09.00
Helaas is de versie van ETM verre van actueel.
Dus ik ga PRINS vragen wat het betekent om die up to date te maken.

Nu: Stelvio 2.0T Q4 Super, Squadra Massimo, full options.
Eerder: Giulia 2.0T Q4 Veloce, Brera Spider 1.8 TBi Squadra, Giulia  2.2 JTDm Super Squadra, Giulietta 2.0JTDm Squadra, 159 SW Ti 2.2 JTDm Squadra, Giulietta 1.6JTDm enz enz