!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Recente berichten

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
De Giulia / Stelvio Club / Re: distibutie vervangen Alfa Stelvio Q
« Laatste bericht door Buzz_NL Gepost op 2 september 2024, 13:55:17 »
Nee, daarnaast is als het reguliere/voorgeschreven vervangingsschema is gehanteerd zal op het oog de riem er ook nog goed uitzien.

IMHO voor een voertuig in deze prijsklasse snap ik ook niet dat er afgeweken wordt van het onderhoudsschema ikv kosten.
Zou altijd onderhoudshistorie opvragen en ppi laten uitvoeren door een alfaexpert bij aanschaf.
52
De Giulia / Stelvio Club / Re: distibutie vervangen Alfa Stelvio Q
« Laatste bericht door ramrod Gepost op 2 september 2024, 12:02:02 »

Ah ok, Multiriem of Distributieriem, keek er even over heen..

Nou ja wel goed te weten om bij eventueel aanschaf van een Stelvio te kijken of de multieriem  is vervangen, kan je zelf visueel waarnemen hoe deze er aan toe is ?
53
De Giulia / Stelvio Club / Re: distibutie vervangen Alfa Stelvio Q
« Laatste bericht door DanielH92 Gepost op 2 september 2024, 11:51:27 »
In het geval van de Giulia/Stelvio Q:

Het gaat hier om de multiriem, dus voor Airco, Dynamo etc. Niet te verwarren met een distributieketting die de nokkenassen en oliepomp etc. aandrijft.
Die multiriem ligt behoorlijk diep in het blok, dus er moet veel af waardoor kosten van vervangen hoog liggen. Daar waar 'normaal gesproken' de riem met 10 minuten te wisselen is.

Kijk deze maar eens:

https://www.youtube.com/watch?v=K6PmFOfylCQ



54
De Giulia / Stelvio Club / Re: distibutie vervangen Alfa Stelvio Q
« Laatste bericht door ramrod Gepost op 2 september 2024, 11:24:54 »


Maar wat is het nou, er wordt aangegeven dat er een ketting op een Stelvio zit dus niet nodig zou hoeven te zijn, vervolgens reactie dat iemand een riem heeft laten vervangen met bij behorende kosten.

Worden de Stelvio,s dan zowel met ketting als met riem geleverd? Mij is het nu niet duidelijk?
55
Algemene Alfa topics / Re: Multiecuscan - Kan engine deel niet uitlezen
« Laatste bericht door voggy30 Gepost op 1 september 2024, 20:21:32 »
Anderen zullen hier vast meer over kunnen vertellen, maar volgens mij komt het regelmatig voor dat de temperatuursensoren in je buitenspiegel en/of je interieur slecht worden waardoor je airco/climate control van slag raakt. Dan werkt ie soms wel, soms niet.

Toevallig hier zelf last van, soms doet hij het direct, soms duurt het 20 minuten voor hij echt lekker begint te koelen. Als het werkt, dan werkt het ook allemaal goed. Binnenkort wordt tijdens een beurt dit probleem meegenomen, dus ik hoop ook dat het dan opgelost is.

Geen idee of dit ook voor jou van toepassing is, maar als je huiverig bent en het eerst simpel wil houden zou je hier naar kunnen kijken. Volgens mij is het relatief simpel zelf te doen, en vervangen kan geen kwaad (als je het goed doet natuurlijk).

Temperatuursensoren lijken ook goed te werken. Ik heb het airco probleem in het Giulietta subforum geplaatst aangezien dit topic oorspronkelijk over MES ging. Nieuwe kabel was de oplossing, dus deze mag op slot.
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/technisch-56/airco-problemen-giulietta-airco-doet-het-soms/new/#new
56
De Giulia / Stelvio Club / Re: distibutie vervangen Alfa Stelvio Q
« Laatste bericht door MysteryAngel Gepost op 1 september 2024, 18:44:07 »
Tja met exclusieve auto's zoals een Stelvio Q horen dat soort bedragen er gewoon bij.
57
De Giulia / Stelvio Club / Re: Giulia 2.0T
« Laatste bericht door Ron Gepost op 1 september 2024, 14:51:36 »
Citaat van: AR2022 op  1 september 2024, 14:01:45
Citaat van: AR2022 op  1 september 2024, 14:01:45
Citaat van: DanaBanana op  1 september 2024, 13:06:24
Citaat van: DanaBanana op  1 september 2024, 13:06:24
Tsja... je kunt het ook niet doen. Bij welk probleem hoort deze oplossing?

Dat is met het meeste aan "mods" die we doen toch?

De Giulia is "out of de box" een geweldig apparaat, maar het kan altijd beter. En beter is niet voor iedereen hetzelfde (gelukkig maar).  ;)

Ik weet niet of je het verschil hebt gevoeld wanneer je met meer negatief camber rijdt, maar kan je garanderen dat je dat voelt. Een auto stuurt dan zoveel beter in en het onderstuur wordt weggepoetst. Dat rijdt zoveel beter/vermakelijker, zeker met een achterwielaangedreven auto. Dus ik begrijp het zeker wel en ben zeer benieuwd naar de bevindingen.   :)

Ik snap DanaBanana wel, als je geen overmatige bandenslijtage aan de binnenkant van de banden hebt, verder helemaal tevreden bent met de Giulia zoals ie is……… niks meer aan doen. Ik vond de Giulia te slap op de veren, kan ook aan de dempers liggen die inmiddels 90k onder de auto zitten. Dus dat wordt aangepakt, dan  blijkt het camber wel iets aan te passen te zijn, doe ik dat ook maar gelijk. Een paar shims maken is geen rocket science en de montage is relatief eenvoudig.  Remmen idem dito, die komen er een keer aan binnen een half jaar, ook maar meteen doen, alleen wel een upgrade naar wat meer rem vermogen. Waarom? Omdat het kan en ik er plezier in heb het uit te zoeken en samen te stellen. Zijn er betere oplossingen ? Zonder meer, maar een deel van de sport is voor mij ook dit soort dingen te doen met een beperkt budget. Als je daar geen zin in hebt of onzin vind moet je het vooral niet doen. Iedereen op het forum die denkt, hé das wel handig, vraag maar raak, kan je het zelf ook een keer doen.

Gr Ron
58
De Giulia / Stelvio Club / Re: Giulia 2.0T
« Laatste bericht door Bottas Gepost op 1 september 2024, 14:30:27 »
De extra snelle slijtage aan de binnenkant moet men dan maar op de koop toe nemen.
Ervaar het ook bij mijn auto.
Camber niet afstelbaar, banden slijten sneller aan de binnenkant. So be it.
59
De Giulia / Stelvio Club / Re: Giulia 2.0T
« Laatste bericht door AR2022 Gepost op 1 september 2024, 14:01:45 »
Citaat van: DanaBanana op  1 september 2024, 13:06:24
Citaat van: DanaBanana op  1 september 2024, 13:06:24
Tsja... je kunt het ook niet doen. Bij welk probleem hoort deze oplossing?

Dat is met het meeste aan "mods" die we doen toch?

De Giulia is "out of de box" een geweldig apparaat, maar het kan altijd beter. En beter is niet voor iedereen hetzelfde (gelukkig maar).  ;)

Ik weet niet of je het verschil hebt gevoeld wanneer je met meer negatief camber rijdt, maar kan je garanderen dat je dat voelt. Een auto stuurt dan zoveel beter in en het onderstuur wordt weggepoetst. Dat rijdt zoveel beter/vermakelijker, zeker met een achterwielaangedreven auto. Dus ik begrijp het zeker wel en ben zeer benieuwd naar de bevindingen.   :)
60
De Giulia / Stelvio Club / Re: Giulia 2.0T
« Laatste bericht door Ron Gepost op 1 september 2024, 14:00:34 »
Veel Giulia’s 2.0t hebben last van slijtage aan de binnenkant van de banden voor. Die van mij slijt daar ook meer dan aan de buitenkant. Ligt ook een beetje aan de rijstijl natuurlijk, maar ik rem weer wat minder voor de bochten. Als toch alles los is en de auto daarna toch opnieuw wordt uitgelijnd kan het eenvoudig worden aangepast. Het is, zeg maar, het puntje op de I in mijn geval. Als je Giulia prima naar je zin is, niets aan doen dat camber !

Gr Ron
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10